14 oktober 2022

Tatuering nummer 2

Äntligen fredag, den var efterlängtad!

Så här eldröd blev himlen när solen gick ner, så vackert! Ännu är det inte superkallt här och nästa vecka lovade de till och med 19 grader några dagar. Jag är glad varje dag vi inte behöver sätta på värmen med tanke på energipriserna😊
Så fick jag äntligen till den, min andra tatuering. Det blev en lång process. Jag vill ju inte tatuera in vad som helst, utan det ska ju vara en bild jag kommer att gilla resten av livet. Jag var ganska tidigt på det klara med att jag ville ha en katt. Jag bad först min mycket artistiska bror att rita en. Det är dock svårt att få en perfektionist att producera något när hen inte har inspiration, så tillslut fick jag ta hjälp av nätet😀.

Jag bläddrade igenom en massa kattbilder, men när jag såg den här enkla designen visste jag att den ville jag ha. Det är en konst att skapa en tydlig bild med bara några streck. Det är också katter i ett nötskal. Om dom är på "det humöret" så vänder de högst på huvudet och ser irriterade ut när man pratar med dem. Nu ska jag smörja in tatueringen med äkta kokosolja några gånger om dagen i två veckor för att den inte ska torka ut. Kokosolja är dessutom antiinflammatorisk vilket hjälper till vid läkningsprocessen.

Nu har jag bokat klart Steves julklapp. Han får den före jul den här gången och vi kommer att hålla oss i England. Den 4 november tar vi tåget till York, som är en gammal och historisk stad som grundades av romarna 71 efter Kristus. Alla som varit där säger att den är fantastiskt vacker, så jag tyckte att Steve borde uppleva den också😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...