Pust och flämt, nu är det hett om öronen här i London🥵. Våra två fläktar går på högvarv dygnet runt, åtminstone den ena. I morgon lär det ska vara den sista superheta dagen för ett tag med 35 grader. Den råkar dessutom infalla samma dag som jag och tre kompisar bokat vinprovning och lunch på en vingård utanför London som heter Ridgeview. Vi får dricka snabbt innan vinet avdunstar ur glasen😏.
Det blir många såna här, dvs. iskaffe. Så gott och läskande.
På gymmet är det typ lika varmt eftersom deras kylmaskiner inte fungerar, har inte gjort på flera år. De har försökt lösa problemet genom att köpa jättestora fläktar, men de är bara effektiva om man står max tre meter ifrån dem.
Busen är inte heller alltför glad över hettan och går inte många steg innan han måste lägga sig och vila.
Det var tur att det bara var 26 grader på lördag vid Cecilias, Björns, Steves och min årliga midsommar-bbq i parken Lincoln's Inn i stadsdelen Holborn. Det är en av ytterst få parker i London där man får grilla och jag hoppas att det inte ändras.
När det var dags för Steve och mig att åka hem beställde vi en Uber, att sitta i ett bastuvarmt tunnelbanetåg lockade inte alls. När vi åkt en bit slogs jag av tanken att kolla var min handväska var (hade haft händerna fulla när vi gick så tänkte inte på den) och upptäckte att jag lämnat kvar den på filten hos Cecilia och Björn. De hade beslutat sig för att stanna kvar i parken lite längre och det var ju tur😊. Jag hade våra husnycklar i handväskan så det var bara att stanna taxin, boka en ny och åka tillbaka. Steve hade lyckats hitta Cecilias FB- profil på sin telefon (han använder endast sajten för att köpa saker på FB Marketplace) och vi kunde meddela dem att vi var på väg tillbaka. Nå, slutet gott allting gott, vi kom hem till slut.Har man inte problem så skapar man dem åt sig😁.