Hej från ett hett London och det här är bara början🥵. I dag är det "bara" 27 (skuggan) och jag passade på att ta en promenad innan mitt gympass på eftermiddagen. Det lär nog inte bli många promenader under de närmaste dagarna. I går beställde vi också ännu en fläkt och när Steve gick till butiken för att hämta den såg han att han inte var ensam om den ide'n, även kunderna före honom i kön hade köpt fläktar😁.
Det var verkligen tur att min bror Owe och min guddotter valde att komma till London andra helgen i juni. De valde dock att bo på hotell för att få luftkonditionering, men den behövdes inte den helgen.
De anlände på fredagsmorgonen och vi hade kommit överens att träffas i Camden vid lunchtid. Vi gick runt på marknaden i några timmar och Sara var i sitt esse, här finns hur mycket "bra saker" för ungdomar som helst😊.
När vi trängts klart hade vi ett par timmar över innan vi behövde gå till restaurangen som jag bokat och vi åkte till Paradox-museet som ligger mittemot Harrods. Här finns roliga "experiment" för både unga och gamla.😊
Jag hade bokat bord på The Ivy Asia i Chelsea. Maten är god men största attraktionen är nästan inredningen🙂.
Efter middagen skildes vi åt. Owe och Sara hade varit vakna sedan 4-tiden så det hade varit en lång dag för dem.
På lördagen hade vi kommit överens om att träffas vid Charing Cross för att åka hem till Steve och mig. Det råkade samtidigt vara kungens födelsedag vilket innebar stängda gator och inställda tunnelbanor och naturligtvis alla linjer som passerade Owes och Saras hotell. Det slutade med att de gick största delen. När de gick längs gatan som leder från Buckingham Palace råkade hela den kungliga familjen passera antingen till häst eller i vagn. Snacka om perfekt timing.,😊
När vi äntligen hittade varandra så föreslog jag ett besök till Covent Garden och marknaden där. Sara hittade många intressanta saker och vi pratade länge med en försäljare som sålde fossiler från hela världen😊. Efteråt åt vi en sen lunch innan vi fortsatte till Trafalgar Square. Owe hade sett att det skulle hållas en gratis konsert med Londons symfoniorkester där. När vi kom dit såg vi att de skulle börja spela först om nästan en timme. Vi funderade på om vi skulle orka vänta så länge, men beslöt oss till slut för att göra ett försök. Vi höll ut och lyssnade på konserten fram till första pausen för då hade Sara fått nog😁
Vi tog bussen hem till mig och Steve och jag blandade till några Margarita-drinkar till Owe och mig. Steve är ingen drinkfantast. De fick också chans att se Busen. Han kommer alltid fram och hälsar men tröttnar ganska snart och ligger sedan på sängen och väntar på att gästerna ska åka hem igen😂
På söndag var planen att Owe och Sara först skulle se pjäsen Stranger Things och sedan möta oss för middag. Det blev ingen teater på grund av en stor gasläcka på teatern. Owe sa att det luktade starkt av gas när de kom fram så det var inget påhitt. Jag har sett pjäsen två gånger (helt otroligt bra). Andra gången skulle jag se den med Steve men då blev det ett elfel och vi måste boka om🙁.
Som tur var hade restaurangen ingen gasläcka. Vi tog dem till vår favoritrestaurang Mate's som jag skrivit om tidigare. Vi åt så magarna stod ut i alla fyra hörn😋.
Förrätterna.