19 oktober 2018

Solig fredag

Fredag och solen skiner från en molnfri himmel. Man kan inte bli annat än på gott humör🌞.

Morgonen inleddes med ett HIIT-pass på gymmet. Det var extra jobbigt idag, men det beror nog på att jag har tränat styrketräning i olika former 4 dagar i sträck nu. När jag kom tillbaka jobbade jag undan dagens deadliner och sen städade jag hela lägenheten. Min svenska kompis Jenny och jag ska gå och lyssna på ett band i östra London idag och sedan sover hon över hos oss, om hon inte kommit på andra tankar, och då kan man inte ha katthår överallt😊. Bandet som vi ska lyssna till är okänt för mig men Jenny gick på deras spelning när hon var här i London för exakt 30 år sedan, och nu spelar de igen på samma plats. Det mest imponerande är att spelplatsen fortfarande finns med tanke på allt som rivs eller byggs om till bostäder i den här stan😠

Onsdag och torsdag tog jag det bara lugnt, jobbade, gymmade och slappade.

I tisdags "tvångshängde" jag med Steve och hans 3 kompisar till den srilankanska restaurangen Apollo Banana Leaf i Tooting😀. Ingen av de andra hade varit där tidigare och vi tyckte att de behövde få lite god mat. Det är sällan som restauranger är fulla på en tisdag men den här var det, det kom konstant in folk. Det säger mycket om kvaliteten på maten.

Steve och jag delade på chili paneer till förrätt. Den här gången tror jag kocken hade gått lite överstyr med den gröna chilin för hej och hå vad det brände, speciellt i början😓
Till huvudrätt beställde jag pepparkyckling och så delade Steve och jag på auberginecurry (en annan väldig chilistark rätt😊) och saag blomkål. Allt var jättegott som vanligt och Steves kompisar var väldigt nöjda och planerar redan att komma tillbaka.
Och så avslutar jag med lite Busen-bilder. Så här hittar man oftast Busen sittandes varje gång det finns kuvert eller papper på golvet. Kanske det är varmare än att sitta rätt på trägolvet. Vi har inte en brevpress utan kattpress😊
Ibland är det jobbigt att hålla sig vaken, speciellt när vi sitter och är tråkiga med datorerna i famnen😻

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...