1 januari 2021

Gott nytt år!

Gott nytt år på er! Så är äntligen 2020 över. Det har inte funnits något positivt alls med året utan det har känts som en enda lååååång transportsträcka, som dessutom avslutades med det riktiga bottennappet på nyårsafton när Storbritannien lämnade EU. 

Så här vackert var det kvällen innan jag åkte tillbaka till UK, snö på marken och bara en eller två minusgrader.

Resan tillbaka till London gick som på räls, inga förseningar eller andra störningar, min kappsäck kom till och med först på rullbandet i Heathrow, det har aldrig hänt tidigare.😊

Man behöver inte spendera minuter i UK innan man möts av diverse tejper och skyltar som varnar om coronaviruset och som instruerar en var man ska sitta eller stå, ibland till en sådan grad att man tillslut inte vet vad de vill att man ska göra.😊

Tunnelbanan in till stan var stängd så jag fick ta en ersättningsbuss in till Hammersmith, varifrån jag normalt tar bussen hem. Personalen som hjälpte folk att hitta till rätt ersättningsbuss var så trevliga och hjälpsamma att man blev på riktigt gott humör, till och med bussföraren önskade alla välkomna ombord😊. Så annorlunda attityd jämfört med finländare.

Dagarna fram till nyårsafton bestod av jobb, träning och ett par besök till matvaruaffären, den enda typ av affärer, förutom apotek, som får vara öppna. Jag tog också ner juldekorationerna förutom ljusstakarna och Nykarlebystjärnan. Det är så grått och dystert väder att man behöver alla ljuskällor man kan få tag på.

Till nyårsmiddag blev det två olika kött med varierande tillbehör, mycket gott! Vi orkade dock inte hålla oss vakna till tolvslaget utan klockan 23 låg vi båda i sängen, det blir nytt år även om man inte skålar in det😏


Jag vet inte om Busen hade festat vidare när vi somnat för han såg ganska utslagen ut på morgonen.😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...