25 december 2020

Julen 2020

Trevlig juldag på er! Hoppas ni fick både god julmat och julklappar i går😊. I dag var min ena bror, hans fru och min guddotter hit på kaffe i några timmar. Det är alltid kul att träffa dem.

Min Finlandsresa håller snabbt på att nå sitt slut. Planen var att jag skulle åka tillbaka den 29.12 men så annullerade Finnair flyget och bokade om mig till den 27.12 istället. Jag klagar dock inte för jag slapp i alla fall hem till jul vilket inte var alla förunnat. 

Vi fick en vit jul till slut när regnet på onsdag morgon förändrades till snö och sedan snöade det nästan konstant efter det. Julstämningen var det tyvärr sämre med men bättre lycka nästa år😏

Maten var i alla fall lika god som vanligt 😋
Så här beter sig Elvis varje gång morsan kommer från butiken, sticker ner huvudet i shoppingväskan för att se om det finns något till honom😊

En kväll gjorde vi upp eld i öppna spisen och grillade korv och naturligtvis var Elvis mittpunkten. 
Det skulle inte vara så illa med en egen fungerande öppen spis i London, jag skulle elda som en galning under vintern.
I morgon blir det till att packa, jobba undan det sista, träna ett sista pass och sedan gå ut på promenad för att få lite frisk luft. Jag bävar dock lite för planbytet på Vanda. Jag har bara 40 minuter på mig så det skulle vara ett mindre underverk om både jag och kappsäcken hinner med planet😬 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...