29 januari 2021

Hemleverans, promenad och reklam som blev fel

Hej hej. Äntligen fredag, veckans absolut bästa dag!!! Massor av ljus är tända och nu ligger jag proppmätt på soffan efter kvällens middag som jag beställde hem från en restaurang i närheten. Det blev en sallad med allt jag gillar; kyckling, bacon och brieost samt friterad halloumiost.
I dag blev det ännu en promenad längs Themsen. Efter en regnig morgon så sprack det plötsligt upp vid lunch och solen kom fram. Det lär ska regna mer eller mindre hela helgen så om jag ville se lite sol så var det i dag😎.

Medan jag väntade på att kunna gå ut så hann jag städa och torka ur kylskåpet, jobba lite och avlägsna kalkavlagringar i duschkabinen. Det är otroligt hur snabbt allt kalkar igen i det här landet, jag hade aldrig några som helst problem med kalkavlagringar när jag bodde i Finland. Jag har fått lära mig använda en helt ny grupp kemikalier sen jag flyttade hit.😏

Här kan man tala om högvatten.
De brittiska myndigheterna har gjort bort sig igen😏. Den här gången gäller det deras senaste Covid-19-reklam som de, efter massor av klagomål, snabbt fick dra tillbaka eftersom de skildrade föråldrade könsstereotyper. Medan kvinnorna i infografiken sköter barn, städar och ger hemundervisning, sitter den enda mannen som avbildas i soffan. Man undrar ju vilken idiot som godkände den?!

Men det slutar inte där, tidigare i veckan tvingades de dra tillbaka en radioannons efter att de fått klagomål från personer som tyckte att meddelandet var för brutalt. Radioannonsen riktade sig bland annat mot joggare och personer som gick med sina hundar i parken, och antydde att det var ”mycket troligt att de har Covid-19”. Känns lite som hets mot persongrupp, speciellt när man har rätt att motionera utomhus.😒

I morgon är det covidmiddag igen. Rätterna är planerade och ingredienserna inköpta.😊

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...