6 januari 2021

Liten olycka i köket

Glad lillördag på er. Jag smälte precis plastbotten på vår vattenkokare som stod på spisen av utrymmesskäl och jag satte på fel spisplatta. Nu stinker det bränt plast i kök, hall och toalett (som tur var hade jag dörrarna till sängkammaren och vardagsrummet stängda). Busen har tagit sin tillflykt bakom TV-stativet för jag kan tänka mig att det sticker i hans känsliga näsa stackarn.

I går kväll chattade jag med en kompis på Zoom och sedan beställde jag srilankansk mat för hemtransport från Apollo Banana Leaf i Tooting. Åååh vad gott det var och det räckte till middag i kväll också😋. Steve stod och dräglade över tallriken men ville inte beställa något själv då han hade annan mat i kylen som behövde ätas upp. Well, hans förlust😏

När jag åkte hem från Finland fick jag några bitar sprängticka (kallas uppenbarligen chaga i hälsokostaffärer) från mina föräldrar som lär ska vara rena hälsobomben. Det enda man behöver göra är att koka upp dem i vatten och dricka som te. Första gångerna man kokar bitarna blir vattnet nästan svart men ju mer man kokar och dricker desto ljusare blir det och när det är helt ofärgat så har man använt upp biten och kan slänga den. Få se om jag märker någon skillnad om några veckor😊.
 

2 kommentarer:

  1. Kul med en "riktig" sprängticka! Jag har bara testat smaksatt te på sprängticka (vanilj kanske?) - kan inte påstå att jag märkte någon skillnad i mitt välmående, men det var gott i alla fall. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den lär vara mycket bra mot psoriasis, men eftersom jag inte lider av det så har jag inget att jämföra med:-) Jag får helt enkelt vara uppmärksam när jag har "använt upp" bitarna, om jag kanske börjar må sämre då:-D

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...