14 december 2023

Middag på stan med Cecilia

Sådär, då är 99 % av kappsäcken packad och jag har gjort en testvägning. I morgon ... eller i natt kanske ... är det uppstigning kl. 03.00 och en halv timme senare har jag beställt upphämtning med taxi till Heathrow. Jag har bävat för att behöva stiga upp så tidigt hela veckan😬. Nå, hellre kommer jag för tidigt till flygplatsen än för sent, hatar att stressa. Om allt går som det ska så borde jag landa lite efter kl. 13 i Vasa där jag bli upplockad av mina föräldrar.

Den här gången kommer jag att åka med SAS, något som jag inte gjort på säkert 15 år. Jag åker normalt med Finnair, men när deras biljett var dubbelt så dyr som SAS för samma datum och nästan samma tider så var valet enkelt. Jag tänker inte betala Business Class-priser för att sitta i Economy och bara få vatten eller blåbärssaft.

I tisdags träffade jag finländska Cecilia, som var precis hemkommen från en tvåmånaders rundresa i Asien med sin pojkvän. Inte illa alls😊

Vi hade bokat bord på en argentinsk restaurang som låg en kort promenad från Oxford Street, Zoilo. Vi hade planerat att ta en fördrink på puben bredvid, men den var bokad för julfest. Efter lite promenerande hittade vi en annan pub och efter lite svettigt köande så stod vi med var sitt glas rödvin på utsidan där vi i alla fall kunde andas.

När vi druckit upp gick vi till den väldigt mysiga restaurangen.
Bild lånad från zoilo.co.uk 
Bild lånad från zoilo.co.uk 
Jag beställde någonting med nötkött som visade sig komma som små pajer. Vi delade också kroketter med blodpudding och bläckfisk.
Till huvudrätt var valet ganska enkelt när man går på argentinsk restaurang, stek. Jag valde rumpstek med pepparsås och blomkål och ost med något så ovanligt som jordnötssmör som smaksättning. Maten var verkligen god och man gick inte därifrån hungrig minsann.
När vi lämnade restaurangen kände vi fortfarande för ett par drinkar till och gick till en charmig pub i närheten som hette The Duchess.
Vi slog till med en hel flaska engelskt bubbel för vi måste ju fira att Cecilia är hemma igen, dessutom skulle två glas var blivit lika dyrt som en flaska, så egentligen sparade vi pengar😅.

Det var nästan stängningsdags när vi lämnade puben och jag gick mot tunnelbanestationen i Oxford Street för tunnelbana till Waterloo och vanligt tåg därifrån och hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...