14 juni 2021

Trevliga sommardagar

Glad måndag på er! Här sitter vi och småsvettas med stora fläkten på högsta effekt. Jag har även igång den lilla minibordsfläkten som jag köpte för några veckor sedan. Den är liten men naggande god😊.

I dag har inga större saker hänt, måndagar brukar vara ganska lugna. Jag har jobbat, tränat ett långpass hemma och tagit en promenad när det inte var lika hett längre.

I går spenderades största delen av kvällen på bowlsklubben i North Sheen. En av Steves klubbkompisar, Albio, ringde stressad och frågade om Steve skulle kunna hoppa in och spela par med honom mot en annan klubb då den andra hade blivit förhindrad. Steve hade precis kommit hem från jobbet och sett fram en slapp kväll hemma framför fläkten, men kände att han inte kunde lämna honom i sticket så han sa ja. Albio blev så tacksam att han bjöd över oss hem till han och hans fru på BBQ efter matchen😊. De förlorade tyvärr matchen men BBQ efter var jättetrevlig. Vi satt och pratade och drack Malbec (Albio är från Argentina och då är det bara Malbec som gäller😋) i deras jättestora trädgård (avundsjuk😊), medan Albio grillade en hel kyckling i en av sina 4 grillar. Vi åt och pratade tills det blev mörkt och lite småkyligt och tog sedan en Uber hem. En sak som är skönt med England är att det inte finns några mygg som jagar in en utan man kan sitta så länge man vill och njuta av vädret.

I lördags introducerade jag Steve för min favoritrestaurang Hannah i Clapham Junction.😋

Steve höll sig till alkoholfritt, men jag tycker inte att man kan besöka den här restaurangen utan att beställa minst en English 75, och ett par glas ...
 
champagne😊.
De flesta satt utomhus, men eftersom Steve spenderat hela morgonen ute i den gassande solen på jobbet så föredrog han svalkan inomhus.
Jag tog som vanligt tonfisktartar med krabba och grillad bläckfisk på mos av limaböna ...
... men provade även bräserad chorizo med rödvin som var så mör att den nästan föll isär innan man hann tugga den. Jag blev dock så proppmätt att Steve fick äta största delen. Han beställde också revbensspjäll som han var mycket nöjd med.
Medan vi åt kunde vi följa matchen mellan Finland och Danmark. Jättekul att Finland vann och tur att den stackars danska spelaren som kollapsade överlevde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...