7 januari 2020

Tillbaka till vardagen

Halloj, så är man tillbaka i vardagen igen. Här i England är trettondagen en vanlig dag så vi får minsann jobba.

Helgen var ganska lugn. På lördag gick vi på bio och såg den senaste Star Wars-filmen, som var riktigt bra, och på söndag åkte vi till Westfield shoppingcenter i Shepherd's Bush och gick runt där några timmar. Jag hittade inget, skulle inte ha något heller, men Steve köpte en tröja.

Jag har försökt tygla mitt ätande något under jul och nyår men naturligtvis har det ändå slunkit ner alltför många kolhydrater. Nu är det back to basic igen med LCHF/Keto-kost vilket är skönt. I slutet av helgen kände man sig lite som en strandad säl😏
I går köpte jag en förpackning oxsvansar för att göra oxsvanssoppa. Svansarna innehåller mycket mättande och hälsosamt fett😋
Slutresultatet, 3,5 timmar senare. Oxsvans måste kokas i flera timmar för att bli så mört att det faller av benet. Nu har jag mat för flera dagar.
I går träffade jag mina svenska kompisar på middag och intressanta samtal på sångaren James Blunts mysiga pub The Fox and Pheasant i Fulham. Vi satt där nästan till de stängde😊
Det blev lax till förrätt och kummelfisk med bland annat selleripuré till huvudrätt. Mums
Av någon orsak så får vi inte längre upp youtube på vår TV vilket innebär inga kattvideor för Busen😕. I går, när han hade hoppat upp på TV:n flera gånger som en hint att han ville se på videor, så letade jag fram dem på min telefon istället. Inte riktigt lika "kul" men han satt och kollade en god stund och blev lätt förvirrad när det hördes kattljud från telefonen.😊
I morgon tänkte jag ta mig i kragen och göra min självdeklaration. Den ska vara inskickad senast den 31.1 och jag haft tid på mig sedan 1 april i fjol men som vanligt så skjuter man på tråkiga saker till sista minuten😏.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...