21 mars 2022

Långpromenad

Så är en ny arbetsvecka här igen. Jag tog dock en mjukstart på veckan. Efter att ha jobbat hela morgonen snörade jag på mig träningsskorna och gav mig ut på en långpromenad i solskenet och det varma vädret. Jag hade bestämt mig för att gå från Wandsworth till Piccadilly Circus. På Google Maps hade jag sett att man kunde promenera dit på 1 h och 36 minuter, men jag valde att gå längs Themsen så mycket som möjligt och kom fram efter en rask promenad på 2 h och 10 minuter.

Älskar att gå längs Themsen. Uppväxt vid havet som man är så lockar alltid vatten mer än parker och skogar.
Snart är Battersea Power Station, som är ett fd kolkraftverk, färdigrenoverad. De ha hållit på i åratal. De monterade till och med ner skorstenarna sten för sten, rengjorde dem (antar jag), och satte tillbaka dem. Nu är byggnaden tipptopp och kommer att innehålla både bostäder, butiker, restauranger, kontor etc. Det kommer att öppna nu i sommar.
Jag passerade också "uppfarten" till Buckingham Palace.
Det ska bli upp till 20 grader och sol de närmaste dagarna så får se om jag ger mig ut på en London Walk imorgon, jag kan ta igen jobbet på kvällen😊
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...