3 oktober 2024

Män i tyll

Snart helg, var ju precis söndag?! Den här veckan har vi haft den första riktiga höstveckan och förkylningen kom som ett brev på posten, så nu är jag storkonsument av näsdukar. Jag får aldrig feber eller influensa, men det är jobbigt nog att snyta mig hela tiden och känna det som om jag har en hjälm på huvudet.

Förkyld eller inte, på tisdag tog jag bussen in till stan för att se den humoristiska dansshowen Tutu - Chicos mambo som består av sex manliga dansare. Showen skämtar med den klassiska tutun, som traditionellt bara bärs av kvinnor, genom att introducera de unika TUTU-byxorna som fick dem att se ut som dansande kycklingben😂 Dansarna gjorde parodi på mer än 40 karaktärer i danser som klassisk balett, samtida dans och rytmisk eller akrobatisk dans och vi fick se en hiphopversion av Svansjön, en klumpig version av Dirty Dancing med mera, med mera.

Det är alltid lite spännande att se var jag ska sitta eftersom jag aldrig minns vilken plats jag bokat till vilken show. Den här gången hade jag uppenbarligen tyckt att det var värt att betala för att sitta på femte raden.😏
Tutubyxorna

Bild från Sadler's Wells webbplats
En verkligt rolig version av Svansjön.
Bild från Sadler's Wells webbplats
Jag är inget fan av modern dans. Jag tycker att dansarna mest springer mållöst runt på scen som yra höns och det här inslaget var en bra parodi på det.😀 Vi fick även se män som dansade i tåskor, något man aldrig ser i vanlig balett. 
Showen var riktigt bra, så gå och se den om ni har chansen. Det enda smolket i bägaren var min förkylning eftersom jag tvingades snyta mig konstant under nästan hela showen. När jag blir förkyld blir jag mycket känslig för dofter/lukter och det kändes som om alla kvinnor hade hällt en liter parfym över sig med följden att näsan rann som en öppen kran😖.

Innan förkylningen bröt ut helt hann jag dock äta lunch med de här tre damerna på måndag. Jag hade bokat bord på en italiensk restaurang nära Kew Station som heter Q Verde. Jag var uppenbarligen väldigt hungrig för jag tog inte en enda bild av maten😋. Under träffen beslöt vi oss i alla fall för att börja träffas en gång i månaden för lunch eller middag någonstans. Angela träffar jag nästan varje vecka men inte de andra.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...