12 januari 2018

Middag med utsikt

Hoppas ni har en riktigt skön kväll. Den här arbetsveckan har verkligen känts lång men är den äntligen slut och nästa tisdag börjar semestern!

Igår åt Cecilia, Mia och jag middag på en restaurang i Canary Wharf med världens utsikt. CW är Londons lilla New York med höga kontorsbyggander och en av de stadsdelar som jag besöker som mest sällan. Den består mest av kontor så om man inte jobbar där så finns det inte alltför många orsaker att åka hit.

Vi träffades först på ett par glas vin innan på en pub innan vi gick till en restaurang "with a view" som hette Plateau. Det var riktigt vackert med alla upplysta fönster.
Jag började med en terrin av viltkött som var jättegod.
Till huvudrätt valde jag havsruda med en smörsås som jag skulle kunnat äta med sked, sååå god. Jag beställde också ångkokt broccoli till med chilisås. Broccolin verkade dock ha hamnat på avvägar och när jag väntat ett tag så vinkade jag till mig en av huvudservitörerna. Han bad så mycket om ursäkt och 1 minut senare var han tillbaka med rätten. Han frågade flera gånger om jag ville ha något annat och när jag att det var helt ok så beställde han ändå in ännu en broccolisidorätt samt gröna bönor. Det kom grönsaker från alla håll😁. När vi sedan fick räkningen så var ingen av sidorätterna med så det var jättesnällt av dem att ge oss dem gratis. Sånt gillar jag, när de vill att man ska vara helt nöjd när man lämnar restaurangen.
Idag har jag bara jobbat undan och gymmat. Imorgon blir det mer gym och sedan åker jag till Richmond tillsammans med Steve för att se hans match i inomhus-bowls och gå lite i affärer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...