14 juli 2018

Strandhäng och teater

Så är lördagen här igen. Jag inledde dagen med att klippa gräset på baksidan av huset innan jag packade en strandväska och åkte till Storsand för strandhäng. Jag kom dit kl. 12 och då hade det redan samlats ganska mycket folk på stranden. Det ska däremot mycket till för att Storsand ska bli fullt ... det är snarare parkering som kan bli ett problem. När jag brett ut badlakandet tog jag ett djupt andetag och gick med bestämda steg ut i vattnet, årets första simtur är alltid värst. Men, vattnet vad varmt och efter de första obligatoriska 30 sekunderna av hyperventilering så var det riktigt skönt. Min muskelbristning i höger överarm orsakar, efter 4 veckor, fortfarande problem så det blev inte mycket simmande eftersom jag inte kan göra bröstsimsrörelser och det tar en evighet att komma 1 meter med hundsim😊
I torsdags var jag och såg teaterpjäsen "Den eviga sommaren" som handlade om Zacharias Topelius liv tillsammans med mina "päron" och ena brorsan. Lämpligt nog så spelas pjäsen på baksidan av Topelius barndomshem Kuddnäs. Pjäsen var riktigt bra så jag rekommenderar den starkt, om ni lyckas få biljetter😊
Nykarleby kyrka i bakgrunden
Vi fick ett ordentligt åskregn på dagen, men det klarnade upp till kvällen så vi kunde inte ha haft ett bättre väder!
I brist på bilder av Busen får det bli en av Elvis. Han kan aldrig gå och lägga sig innan alla befinner sig i sina sängar, så igår kväll låg han och vilade på vardagsrumsbordet tills vi hade förstånd att gå till sängs😸
Jag har gjort vaniljglass två gånger under den här semestern, den är grymt god och mycket hälsosammare än köpt glass och man kan smaksätta den som man vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...