3 april 2020

Isoleringen fortsätter

Så är det helg igen Veckan har gått snabbt även om man gjort typ samma saker varje dag; jobba, träna, gå på långpromenad, köa in till matvaruaffären, shoppa mat och plöja igenom serier och filmer på Netflix.
Kön in till matvaruaffären. De släpper endast in ett visst antal åt gången
Vissa passar på att prova nya matrecept under isoleringen men jag har varit ganska lat och inte gjort några större kreationer i köket😏

I söndags ansträngde vi oss dock lite extra och promenerade ner till Clapham Junction i snålblåsten för att handla lite söndagsmiddag på Marks & Spencer. Vi köpte var sin sirloin steak som Steve fick grilla för han får alltid köttet perfekt medium.
Till köttet åt vi färdiga sidorätter som vi bara värmde upp; kålmix, spenat med grädde och blomkål med ostsås, typiska engelska sidorätter. Gott var det dock.
Vi öppnade också en flaska Amarone, mitt absoluta favoritvin. Jag hade köpt ett par flaskor på Waitrose eftersom de sålde dem till specialpris just nu.
Den 1 april "firade" vi att vi varit tillsammans i 14 år, det är inte klokt vad åren gått😮. Vi brukar inte fira den årsdagen jättemycket men jag köpte iallafall kort och chokladkonfekt till Steve. Av Steve fick jag också ett kort och en blombukett. Inte de på kortet nedan dock, de har jag köpt själv, för det fanns inte några rosor kvar i affären när Steve gick dit sent om sider😉
Vi har inga större planer för helgen, kanske tvätta fönster, träna naturligtvis, gå långpromenader, och om det känns riktigt varmt på söndag (ska bli 20 och helt molnfritt) så kanske jag går och lägger mig i parken några timmar med en bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...