26 mars 2020

Stortvätt, träning och blomprakt

God kväll, hoppas ni fortsättningsvis är vid god hälsa. Här i området har folk precis klappat och hurrat från sina lägenheter (från kl. 20 varje kväll) för alla som jobbar inom hälsovården. En fin gest, men jag hoppas att det blir mer än applåder när den här krisen är över och de får den lön som de förtjänar ... har inte stort hopp om det dock, minnet är kort hos politiker. 😒

Vi har haft ännu en strålande dag här och jag gjorde som jag gjort varje solig dag den här veckan, mötte upp med Steve vid lunch och så satt vi och njöt av solen på bowls-klubben bredvid hans jobb, eller jag iallafall, Steve jobbar utomhus hela dagarna så han får sol så det räcker och blir över😁. Ett par timmar senare var jag hemma igen och jobbade undan lite, tvättade alla gardiner (vet inte när de tvättades senast) och så genomförde jag ett 30 minuters HIIT-pass med Busen som förskräckt åskådare🙀

Till middag blev det övergrillad korv med vitkålsmos. Gott och mättande.
Jag unnar mig en bukett eller två snittblommor varje vecka, har gjort det i åratal, och i går hittade jag en stor bukett rosor i olika nyanser på Waitrose som var nersatt till 2,50 pund (10 pund fullt pris). Den affären är bra på att sätta ner priser.

Vad har jag gjort annat då ... jo, på tisdagen höll jag och 4 av mina svenska kompisar en "videokonferens" med en app som heter "Houseparty". Man kan ladda ner den till både telefon, paddan och datorn. När man laddat ner appen så klickar man sedan på de man ska ha mötet med och så kan man sitta och diskutera med varann via videolink. Vi var 5 stycken men alla syntes bra. Det finns säkert många andra liknande appar men den här var bra.

Vi har inga större planer för helgen, finns inte så mycket att göra när det mesta är stängt. Det blir säkert att lyxa till det med hemkörd mat en av kvällarna. För övrigt så får man väl gå ut på långpromenader för att få lite miljöombyte. Pust, ännu 2 veckor av den här "karantänen" ... minst. Tur att vi har Netflix, för på de vanliga kanalerna finns det absolut inget att se. Steve såg att en kanal skulle visa en sci-fi-film från 2011 med bland annat Matt Damon och Gwyneth Paltrow som handlar om en viruspandemi  en film om en pandemi mitt i en pågående pandemi, det blev lite fel där.😏
Det florerar många roliga bilder och videoklipp på nätet om den pågående situationen (man måste kunna skratta under eländet), som t.ex. den här😂. Det har varit ovanligt grått, trist och kallt precis hela våren, men typ samma dag som Boris Johnson deklarerade att nu ska landet sättas i karantän så bröt solen fram😏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...