4 juli 2022

Kattbesvär, vinbeställning, besök i centrum

Hej, hej! Hoppas ni hade en bra helg. Min var tämligen lugn, blev inte många knop gjorda. Steve och jag hade båda corona i början av förra veckan, men den blev inte värre än en lätt förkylning för någon av oss. Mitt smak- och luktsinne är inte på topp men det blir bättre. Vi klarade oss i 2,5 år, men vem vet hur sjuka vi hade blivit om vi inte hade tagit våra 3 doser. Genast jag blir erbjuden en fjärde dos kommer jag absolut att ta den också. 

I dag tog vi Busen till veterinären igen. När vi klippte hans klor i går noterade vi att en klo nästan börjat sticka in i trampdynan, som dessutom var röd och irriterad. Vi klipper hans klor regelbundet, men hade väl varit för rädda att klippa för mycket senaste gången och istället klippt för lite😕. Eftersom han ryckte till varje gång vi skulle klippa den för långa klon så beslöt vi oss för att låta veterinären ta hand om det i stället. Sagt och gjort, i morse ringde Steve till kliniken när de öppnade och lyckades få en tid på morgonen. Jag kunde inte gå med, men efteråt berättade Steve att det hade gått jättebra. Busen hade inte protesterat alls när veterinären tagit ett skickligt grepp om honom och klippt den för långa klon och samtidigt trimmat alla andra också, både fram- och baktassar. Han vågade inte protestera när det var en okänd som hanterade honom utan satt som ett ljus😁. Nu får vi se till att klippa oftare, eller mer när vi klipper.

I dag kom min vinbeställning på 12 flaskor med DHL. När jag köpte min nya dator fick jag ett presentkort på 50 pund till Virgin Wines och det skulle ha varit synd att inte använda det. I fredags loggade jag därför in på deras webbsida och beställde 12 flaskor rödvin för 49 pund istället för 130 pund som var normalpris (jag fick några andra rabatter också). Nu har jag vin för resten av året eftersom jag sällan dricker hemma😋
I lördags åkte jag en sväng in till centrala London för att shoppa en present i en alkoholbutik i Covent Garden. När jag kom till butiken höll jag knappt på att komma in då en häst barrikerade nästan hela dörröppningen😏. Det var två ridande poliser som hade stannat utanför butiken och ville prata med ägaren om Pride-paraden som skulle hållas under dagen. Jag antar att de bad honom ha extra koll på besökarna och att han inte sålde till kunder som inte såg ut att ha rent mjöl i påsen. 

Det hade varit kul att kolla på paraden, men området där jag rörde mig låg i slutet på paraden och jag skulle ha fått vänta över 4 timmar innan de anlänt dit. Till skillnad från andra som redan samlats där hade jag ingen lust att stå och hänga där i timmtals. Nästa år😊.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...