30 juni 2022

Helgen som gått och veckan hittills

 Hej på er, hoppas ni inte smälter bort i värmen ni som bor i Norden😓😏 Storbritannien befinner sig uppenbarligen ännu så länge i den kallare delen av väderfronten så här är det bara 19 grader i dag och blåsigt.

I tisdags fick jag min nya dator och det gick förvånansvärt enkelt att installera allt, till och med  översättningsverktygen och VPN fungerar. Jag är väldigt nöjd med mig själv för jag hatar att installera grejer, känns som om man fumlar i mörkret ibland😊. Det är dock A och O att man skrivit upp alla lösenord i en anteckningsbok för annars skulle det ha blivit kaos. Jag är hittills vädligt nöjd med datorn, det enda som jag skulle kunna klaga på är högtalarna som kunde vara starkare.

I lördags tog vi Busen till veterinären för att få sin andra influensaspruta och invägning. Han var inte glad när vi gick dit och jamade högljudare än någonsin i sin bur. När vi satt i väntrummet kunde man se att han var stressad för hans öron var röda och de darrade lätt. Vår stackars pälskling😟. När vi kom in till veterinären så klev han dock ut ur sin bur själv och sedan lade han sig helt sonika ner på undersökningsbordet och där låg han medan hon undersökte honom😂. Vi fick dock den glada nyheten att hans diet hade fungerat och att han hade gått ner allt han gått upp under pandemin. Han var nu "endast" 6,5 kg, men hon ville att han skulle gå ner ännu en kilo för att komma i sin matchvikt. Vi får helt enkelt fortsätta begränsa mängden kattgodis vi ger honom. Både människor och djur blir feta av kolhydrater😊.

På måndag kväll åkte Steve och jag till Richmond för middag på The Ivy. På vägen till restaurangen passerade vi det här handarbetet som satt på en röd postlåda. Det föreställer drottningn, en av hennes corgiehundar, ett par vakter och ett par svanar. Det var väldigt häftigt gjort.

När vi kom in på restaurangen trodde vi knappt våra ögon, proppfullt ... en måndag! Kanske måndag är den nya lördag?! Som tur var hade vi bokat för annars hade vi nog fått vända i dörren.
Vi körde båda samma rätter som förra gången; jag fritterad bläckfisk och Steve typ en kilo fritterad zucchini😋

Steve beställde Fish and chips och jag råbiff igen. Det var så gott. Vi var både mätta och trötta när vi tog bussen hem.


2 kommentarer:

  1. Åh, jag borde också skaffa en ny dator - den jag använder är minst 12 år (dvs. vi skaffade den innan vi fick vårt mellanbarn, annars skulle jag inte ha en aning om åldern...) och det känns lite nervöst ibland när den får fler och fler egenheter... Men jag drar mig lite för det, vet vilket jätteprojekt det kommer att bli att gå igenom allt som är sparat på den här! Men kanske det borde bli ett sommarprojekt...

    Vilken fin "hatt" på postlådan! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, du måste ha skött om datorn bra om den fortfarande fungerar:-D Min började bli lite långsam, speciellt vid uppstart, och jag tänkte "better safe than sorry". Det gick förvånandsvärt fort att installera allt till slut. Jag skickade hela filer via We Transfer och sedan var det bara att spara ner dem på den nya datorn. Man kan använda programmet gratis och upp till 2 MB per "sändning". Jag är sååå nöjd:-D

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...