14 augusti 2023

Middag i Tooting

Ny arbetsvecka igen. Här startar den med grå himmel och lite regn men det är behagligt varmt i luften. Kakelläggaren jobbar vidare med köket, men det är en annan än i går. Jag tror han hinner sätta upp alla kakel i dag och sedan får han väl göra fogarna och sätta upp fläkten i morgon. Tur jag jobbar hemifrån så att jag kan öppna dörren på morgonen och svara på eventuella frågor. Det ser faktiskt ut som om det kommer att bli ett slut på "eländet" nu.😏. Sedan måste naturligtvis de okaklade väggarna målas om. Det var något som den japanska arbetsledaren sa i går att de kan göra och mer därtill; med andra ord måla om alla väggar i lägenheten och jämna ut innertaket som har ful Artex-beläggning där allt damm fastnar. Artex var mycket populär i England på 70-talet ... vårt hus är byggt -93😒. För mig skulle de gärna få börja i morgon, men Steve vill ha lite tid på sig att jobba ihop lite pengar först så jag får väl ge honom några månader😊.

Eftersom det inte blev någon restaurangmiddag i lördags då Steve var på fiskeresa så tog vi den i går i stället. Steve ville ha indiska mat, vilket var ok för mig, och vi tog bussen till stadsdelen Tooting där det finns hur många indiska restauranger som helst. Mitt enda krav var att restaurangen skulle se ut som en restaurang och inte som om man satt i ett skyltfönster med stark belysning (väldigt vanligt på indiska och pakistanska restauranger😏). 

Vi hamnade på en restaurang som hette Vijaya Krishna. Vi hade aldrig varit dit tidigare men inredningen var fin och maten god.

Jag beställde chili paneer (stekt indisk ost med chilikrydda) till förrätt som fick munnen att bränna ... 

... och butter chicken (den röda i mitten) till huvudrätt samt "sag paneer" (nere till höger som sidorätt som jag delade med Steve). Jag gillar den indiska osten. Den är lite som halloumi i konsistensen men mindre salt. Steve åt också bröd och ris till.
Som vanligt lämnade vi restaurangen med magar som stod ut i fyra hörn. Jag skippar alltid bröd och ris men blir ändå proppmätt.😊

Vi avslutade med var sin drink på den lilla portugisiska baren Secret bar som ligger på Tooting Market. Den är verkligen liten, men så hemlig att det alltid finns sittplatser när man kommer dit.
Margarita till mig och whiskey till Steve.
Det är så mycket tystare på marknaden på söndagar och många barer och restauranger är också stängda då.
I morgon ska jag på utställning av Freddie Mercurys privata föremål tillsammans med Angela på aktionsfirman Sotheby's. I början av september kommer de att aktionera ut allt så det är nu eller aldrig.

På onsdag ska jag gå och se musikalen Moulin Rouge. En av mina kompisar från gymmet hade sett den och hon sa att den var väldigt bra ... inte helt förvånande, vi talar trots allt om en föreställning i West End😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...