18 december 2017

Jobb, träning och granklädning

Nu är julgranen uppe och klädd, men det är för mörkt för att ta en bra bild nu så det får bli imorgon. I år hittade farsan ett mycket snyggt exemplar, jämn och tät.

Igår kväll kom äntligen min kappsäck. Killen som levererade alla väskor som kommit på avvägar var i 20-årsåldern och måste ha varit superfinsk, för han sa inte ens hej när han kom. Han gav mig ett blygt leende när han steg ur bilen, gav mig ett papper och en penna och pekade var jag skulle skriva under (jag antog att det var en kvittans) och sedan gav han mig väskan. Killen kunde/vågade inte säga ett pip på svenska och valde att vara knäpptyst istället. Suck.

Idag har dagen bestått av jobb och träning i "hemmagymmet". Det gäller att inte börja slappa och ge efter för latmasken.
Igår var jag, morsan och hennes väninna Inga till Munsala kyrka för att sjunga "De vackraste julsångerna". Det var både körsång, solosång av en mycket skönsjungande tenor och allsång varvat med predikningar. Predikningarna skulle jag ha kunnat vara utan, orkar aldrig fokusera på vad prästen säger😏
Jag insåg att jag inte skrivit om "sista måltiden" på vår lokala favoritrestaurang TWID tillsammans med Steve, Sofia och Kim i fredags. De två servitörerna känner igen oss nuförtiden, nästan så det är pinsamt😁
Jag beställde kalkon med alla tillbehör till huvudrätt (det var ju trots allt december). Jag gav Steve potatisarna men kunde äta resten; kalkonen, köttfärsstuffing, korvar invirade i bacon, brysselkål och morötter.
På bland annat fredagar är det live-musik på TWID, och den här kvällen var det en svart kille som sjöng både gamla och nya hitar, ackompanjerad av en kille på keyboard. Den här killen sjöng senast Steve och jag var där också, den gången ackompanjerad av en giatarrist, och han är så otroligt bra. Vilken röst! Vi kunde inte gå hem innan de spelat sista sången, så bra var de.
I brist på dagens Busen så så bjuder jag på dagens Elvis, han är lika kul och söt😀
Plattkatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...