31 augusti 2019

Packat och klart

Trevlig villaavslutning på er!  Här är det bara en vanlig lördag som alla andra.

Jag har nu förklarat packningen avslutad, det som jag glömt får jag klara mig utan eller köpa. Taxin är bokad till imorgon och sedan får vi verkligen hoppas att resan till Helsingfors går smidigt.

Vi är smått trötta i dag då Busen bjöd på underhållning i natt. Han hade troligen ätit något olämpligt för han spydde 4 gånger, varav en gång på sängkammarmattan, och avrundade showen med att bajsa under sängen😟. Som tur var gjorde han det på en plastpåse så det var lätt att städa bort. Han måste inte ha hunnit till sin toalett för annars är han bra att sköta sina behov på rätt ställe. När jag steg upp i morse låg han utslagen på golvet som om han hade en ordentlig baksmälla men nu är han tillbaka på benen igen och både äter och dricker.

Förutom att packa, fakturera och annat inför resan så hann jag också med en guidad tur i och runt Covent Garden tillsammans med några vänner. Under 90 minuter fick vi undervisning i hur livet var i Covent Garden på den viktorianska tiden.
Vi togs också till en vacker katolsk kyrka nästan mitt i CV. Jag har passerat den flera gånger men aldrig vetat att det vanns en kyrka där.
I går hölls den årliga kräftskivan hos Cecilia och Björn. Som vanligt var det väldigt bra uppstyrt och vi njöt av massor av engelska kräftor som fiskats utanför Oxford.
Naturligtvis sjöng vi och drack snapsar. Ingen kräftskiva utan snapsvisor😁
Vi får se hur mycket jag kan lägga upp under resan. Vi kommer bara att ha WiFi på de hotell vi bor på och man vet inte hur pass stabil den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...