6 augusti 2019

Pubmiddag med fin vän

Pust vad jag är mätt nu. Jag gjorde fisk i spenat- och ädelostsås med bönpasta och kunde knappt sluta äta då det var så gott😋
I går träffade jag min kompis Ivonne på den mysiga puben The Crabtree som ligger vid Themsen i Fulham/Hammersmith. Medan jag väntade på henne läskade jag mig med en Aperol Spritz, välbehövligt efter att ha suttit bredvid en man som stank vinäger?!?!😬 Snacka om dålig personlig hygien, han hade säkert inte tvättat sig på ett par veckor. När han äntligen steg av hade jag huvudvärk av den fräna lukten.
En selfie måste vi ju ta😎
Maten här är väldigt god och fint upplagd. Jag beställde stekt ankbröst till huvudrätt som serverades med grillad kål, romesco-sås, rostade nötter och säsongens grönsaker istället för polentan som jag böt ut.
Vi träffades senast i maj, på Ivonnes 50-årskalas, och hade massor att prata om, speciellt Ivonne som precis bytt till ett välbetalt jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...