27 oktober 2019

Möbeldilemma och god mat i regn och rusk

Trevlig söndag på er! Jag inledde morgonen med ett Body Pump-pass så nu är jag tränad och klar för dagen.

Förutom massage på onsdag och födelsedagsfika hos en svensk kompis på torsdag så har veckan varit lugn. Vi har fortfarande inte sluppit vår gamla soffa men jag har iallafall bokat in ett besök av British Heart Foundation som tar emot möbeldonationer. De verkar vara ganska fullbokade för de kan komma och kolla först den 4.11. Hoppas de tycker att soffan och soffbordet (som jag tänkte får ryka samtidigt) är säljbara OCH att det faktum att vi bor på tredje våningen inte är ett problem. En svensk kompis som flyttade för någon månad sedan till nytt boende här i London fick ett tvärnej när hon ringde dem för att donera sin soffa och de fick höra att hon bodde på tredje våningen utan hiss. Det var uppenbarligen för riskfyllt ur hälso- och säkerhetssynpunkt😬. Hon hade till slut fått söka fram ett företag som hämtade oönskade möbler och som inte klagade över att hon bodde på tredje våningen. Det får jag väl också göra om det blir kalla handen när förarna kommer hit.

När de här möblerna är borta kommer jag att beställe ett nytt men mindre soffbord, har redan sett ut några. Jag har också beställt en ny kontorsstol eftersom den jag har är över 10 år gammal och både trasig och nersutten. Den här stolen ska gå att ställa in på många olika sätt så att den blir så ergonomisk som möjlig.
I går trotsade Steve och jag regnet och åkte till stadsdelen Mortlake i sydvästra London för middag på det argentinska stekhuset La Plata. Eller, Steve kom direkt från en inomhustävling i bowls som låg i närheten och jag kom hemifrån. Jag fick dock åka med en Uber när tåget som jag stod och väntade på plötsligt blev annullerat ... tydligen ett löv på spåret. Det är faktiskt inget skämt att löv på tågspår i England leder till tågannulleringar, de till och med varnade för det på en poster på tågstationen😠. Jag skulle inte hinna vänta på ett annat tåg eller ta bussen så det blev en Uber med en ubervänlig chaufför😊.

Restaurangen är liten (det låg tidigare en svensk restaurang där) men kl. 19 var den nästan redan full vilket är ovanligt eftersom engelsmän föredrar att äta senare.

Jag beställde grillad blodpudding/korv till förrätt som smälte i munnen ...
och rumpstek med vitlökssmör, gräddstuvad spenat och gröna bönor till huvudrätt. Steken var perfekt tillagad och sååå mör. Steve beställde hamburgare till huvudrätt som han också var jättenöjd med, biffen var jättetjock och saftig. Hit kommer vi absolut att komma igen, det var inte dyrt heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...