8 januari 2024

Den dåliga servicen fortsätter

Ny vecka, nya utmaningar. Jag hade planerat in ett pass Mindful Yoga som inte blev av då ett par kunder kom med sistaminutenändringar i morse. Så mycket hjälp hade jag av att förbereda allt i helgen😉

Trenden med dålig service fortsätter, den här gången från ett leveransföretag.

För ett par veckor sedan gav vår mikrovågsugn upp och Steve beställde en ny från en stor elektronikkedja som skulle levereras av leveransföretaget Yodel. I början av förra veckan fick Steve ett mejl att ugnen skulle levereras på onsdag. Eftersom jag jobbar hemma så är det vanligtvis inget problem, dessutom kunde jag följa kurirens körning i området från Yodels app. Jag såg att kuriren närmade sig vår adress och jag började spetsa öronen för att lystra till dörrsummern. Plötsligt försvann kuriren från skärmen och det stod att paketet inte kunde levereras på grund av att ingen var hemma och hade skickats tillbaka till depån!!! Jag satt 20 cm från dörrsummern hela dagen så det var ren och skär lögn😠.

Steve chattade med deras kundtjänst och sade att kommentaren inte stämde eftesom någon varit hemma hela dagen. Nå, paketet skulle nu levereras på torsdag och jag satt ännu en gång hemma hela dagen. När det var 3 stopp före vårt ställde jag mig vid fönstret varifrån jag hade obehindrad översikt över ingången till vår parkering (som man måste gå igenom för att komma till vår ingång 20 meter bort).

Samma procedur igen. När det var dags för vårt stopp så kom plötsligt ett meddelande att ingen varit hemma😡. Att dom täcks, jag såg ju att ingen hade satt foten in på parkeringen under hela tiden. 

Den här gången ringde Steve Yodels kundtjänst för att slippa chatta med en bot. Han förklarade den absurda situationen. Kvinnan som svarade berättade att kuriren den här gången sagt att det funnits ett hinder på gatan och inte kunnat köra ända fram. Han hade också tagit ett foto som han bifogat sin kommentar.

Bilden visar ingången till vår privata parkering. "Hindret" var bommen som stoppar utomstående att köra in på vår parkering (vilket var problemet tidigare). Han hade med andra ord inte bemödat sig att stanna vid ingången de få minuter det tagit att leverera mikrovågsugnen. 20 meter till vår ytterdörr och tre trappor upp. Man behöver inte öppna bommen för att leverera ett paket, det finns tillräckligt gångutrymme vid bommen. Alltså, höjden av lathet!😡

Steve bokade ett tredje och sista leveransförsök till fredag. Steve slutar en timme tidigare på fredagar, så när han kom hem hade leveransen ännu inte kommit och han fick ta över stressandet😏. Den här gången hade Steve hade gett sitt telefonnummer till kvinnan på kundtjänst som skulle skicka det vidare till kuriren. Han gick dock ut när Yodel-appen visade att det var tre stopp kvar till vårt för att stoppa kuriren om det såg ut som om han skulle köra förbi. Den här gången måste det dock ha varit en annan chaufför för han stannade utanför ingången utan minsta tvekan, tog ut ugnen och var på väg mot vår ytterdörr när Steve hann ifatt honom och sade att han kunde ta paketet. Tre dagar av irritation var över, men vi kommer inte att beställa produkter av företag som använder Yodel igen om vi kan undvika det, de har allmänt dåligt rykte.

I lördags var det restaurangmiddag igen, eller snarare pubmiddag. Steve hade hittat en pub som låg på andra sidan Themsen från oss, Lots Road. Steve, som hade suttit inne hela dagen, föreslog att vi skulle gå dit. Jag hade redan tränat två timmar på morgonen, men gav med mig eftersom det var helt vindstilla och kunde vara skönt trots allt.
45 minuter senare var vi framme.
Vi hade bokat bord till kl. 19, men det hade vi inte behövt göra eftersom puben i princip var tom. Vi tyckte att det var lite underligt, det var ju trots allt lördag. 30 minuter inne i middagen började plötsligt folk anlända i strid ström. Vi förstod att det hade varit Chelsea-match (deras arena ligger nära puben och vi hade hört hurrarop därifrån på väg till puben). Nu var matchen slut och folk ville ta en drink innan de fortsatte hem.
Lever till förrätt är aldrig fel.
Den grillade kycklingen med många olika sidorätter var inte heller fy skam. Kocken kunde dock ha saltat lite mer för det är svårt att kompensera salt i maten bara genom att salta över den.
Plötsligt var puben inte tom längre och Steve och jag fick svårt att höra vad vi sa.😊
Nej, om det skulle vara dags att jobba lite då😊.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...