23 augusti 2010

Årets höstresa

Ifjol var jag och min kompis Svanhild till Dublin i september, i år har vi beslutat oss för att åka till Marocko i november, närmare bestämt till Marrakesh. Om man ska lyssna på de som varit i Marocko så är det staden med stort D.

Idag har vi mailat fram och tillbaka och har nu äntligen hittat ett hotell som kan erbjuda rum med två separata sängar (är det bara par som reser dit?!) :-). Imorgon ska jag boka flyg.

Jag är ingen stort fan av själlösa hotellkomplex utan föredrar små, ofta familjeägda, "bed and breakfasts". I Marocko finns det "riads" som lite motsvarar en bed and breakfast och de verkar helt underbart vackra och romantiska. Om Marrakesh visar sig bli en hit ska jag ta Steve dit.

Ah, det finns inget som får mig på så gott humör som en inplanerad resa:-)

2 kommentarer:

  1. jo, det är kul att planera resor, även om jag kan bli så engagerad ibland att jag nästan tar ut mig. Vi har planerat att åka till Tammerfors en helg i november på vårt 5-årsjubileum, inget mot ert Marrakesh dock, men det ska bli skönt att komma bort en helg.

    Jag är inget för solsemestrar, orkar inte ligga i solen eftersom jag bränner mig så fort, men huvudsaken man får komma bort eller hur!?

    SvaraRadera
  2. Exakt, ombyte förnöjer verkligen, vart man än åker.

    I november lär det vara en medeltemperatur på 22 grader i Marrakesh så det är helt tillräckligt på en ort som inte ligger vid beachen:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...