29 maj 2018

Golf och gott sällskap

Den här helgen har vi verkligen kunnat njuta av vackert väder. På lördagen både svettades jag på gym (för fysikens skull) och gick en entimmes runda i solen (för D-vitaminets och färgens skull, promenader ger tyvärr ingen träning att tala om, såvida man inte har en kondis på 0 eller man går med tyngder i händerna, man måste svettas ordentligt för att det ska vara till någon fysisk nytta).

På söndagen inledde jag som vanligt dagen med 1 timme Body Pump och sedan jobbade jag undan lite eftersom min amerikanska kompis Thad skulle komma på besök och sova över till måndag.

Han anlände tidigt på kvällen och jag tog honom på middag till Little Bay, dit jag släpar alla😊. Jag borde snart få någon slags guldstjärna för alla gäster som jag tagit med mig. Vi valde att sitta i en av "balkongerna" och jisses som vi satt och svettades den första timmen. Värme stiger ju uppåt så vi valde minst sagt fel plats en dag som denna😅
Jag valde svamp som fyllts med spenat och fetaost till förrätt ...
Och samma gamla krabbfyllda spätta med stekta grönsaker och spenat till huvudrätt. Jag måste passa på och äta den rätten nu tills den byts ut😊
Efter middagen gick vi hem var vi satt och pratade alla tre (Steve vägrade komma med till restaurangen på grund av värmen:-)) till sent in på natten. Vi har inte setts på ca 1,5 år och man har aldrig tid att mejla så det var mycket att ta igen.
På måndag tog Thad och jag en promenad till Putney längs med Themsen. Hans flyg skulle gå först vid 18-tiden så vi hade flera timmar på oss. Det finns en minigolfbana i Wandsworth och när vi passerade den och jag såg att det inte var så mycket folk där så föreslog jag till Thad att vi skulle spela en runda. Han var genast på.
Banan var riktigt fin med både vattenhinder och tämligen utmanande banor.
Efter en jämn kamp så avgick jag slutligen med segern med 1 poäng eftersom jag lyckades göra en hole in one. Det var absolut inte planerat utan 100 % tur😀. Hit vill jag gå igen.
Efter golfen fortsatte vi in till Putney och åt lunch på min gamla favorit Hudsons. Vi hittade ett bord i solen och satt ute och njöt av både vädret och maten. Steve och jag borde verkligen gå hit snart igen för de hade förnyat sin meny en aning och det fanns hur mycket som helst att beställa.

Efter lunchen gick vi hem igen och sedan var det dags för Thad att ta bussen och tunnelbanan till Heathrow. Ett instensivt men mycket trevligt dygn.

Om några timmar är det dags för bowls-tävling. Just nu är inte vädret så upplyftande; åska och regn, men det ska bli bättre om några timmar lovar dom. Tur att det inte är jag som ska spela😁

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...