20 mars 2022

Helg i träningens tecken

God kväll vänner! Hoppas helgen har varit bra hittills. Min har varit väldigt trevlig och innehållit både träning och god mat. I dag har jag tränat extra intensivt, först Body Pump, följt av dansklassen Sh'bam och sedan över en timmes promenad i solen med en ljudbok i öronen. När jag varit hemma ett par timmar efter promenaden blev jag så trött att jag fick gå och vila mig och sov i 2,5 timmar på soffan, när jag vaknade hade solen gått ner. Det tar på att hålla sig i form😊

Älskar blommande magnoliaträd, så maffigt.

Även i går började dagen med ett danspass på gymmet, sen frukost, följt av ett överkroppsträningspass med vikter. Även i går gick jag ut på en promenad efteråt. Jag vill ta tillvara alla soliga dagar. När jag kom hem såg jag att jag blivit lite solbränd på bröstet, det behövs inte mycket för att man ska bli solbränd på de här breddgraderna. Nästa vecka lovar de 19 grader också strålande sol ett par dagar ... kanske man får leta fram shortsen till promenaderna😏

På kvällen tog vi bussen till Hammersmith för middag på den nordafrikanska restaurangen Azou, och blev varmt välkomna av ägaren, huvudkocken och den lätt excentriska Chris som vi känt i flera år😊.

Innan vi gick dit tog vi en runda på det nyöppnade mini-IKEA på Hammersmith shoppingcenter. De hade inte allt som på ett vanligt IKEA naturligtvis men lite av allt. Livsmedelsavdelningen kunde ha varit mycket större men jag fick i alla fall en påse köttbullar. ag gillar verkligen IKEAs köttbullar, bra att ta till när man inte orkar göra egna.

När vi var klara där gick vi med långsamma steg (vi var tidiga som vanligt😊) mot restaurangen. Jag älskar verkligen maten här. För några år sedan besökte jag Marrakesh i Marocko men jag åt aldrig lika gott som här. Vi beställde bordet fullt med mat och drack ett marockanskt rödvin till.

Chakchouka till förrätt för mig, som är en varm sallad med lammkorv ...
Och kycklingtajine med grönsaker som huvudrätt. Steve beställde också både bröd och sauterad potatis till så han blev ännu mättare om det är möjligt😃
Vi orkade inte gå de 20 minutrarna till bussen utan tog en Uber hem igen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...