17 november 2023

Föreläsning i AI

Äntligen helg. Det har varit en intensiv jobbvecka men nu är det äntligen tyst i inkorgen😊. Jag har dock skött mig när det gäller träningen och inte hoppat över ett enda pass "för att det är så fullt upp på jobbet"😏.

I måndag kväll var jag och lyssnade på ett föredrag om AI på Svenska ambassaden. Jag hade dock noll intresse att gå, kallt och regnigt som det var, plus att det skulle krävas att jag var social och minglade med andra SveaBritt-medlemmar. Jag är värdelös på small talk, introvert som jag är. Jag försökte hitta ursäkter att inte åka, men när det inte fanns några så tog jag mig i kragen och gav mig ut, jag hade dessutom betalat 35 pund för nöjet😉. Jag visste dock att en kvinna som jag lärt känna under ett tidigare evenemang skulle dit, så jag hade i alla fall en som jag kunde hänga med. Hon blev medlem ungefär samtidigt med mig i våras så vi är lika nya. 

Föredraget hölls av Elisabeth Hofvenschiöld, professor i Strategic Management & Corporate Governance på Reutlingen Universitetet i Tyskland. Hon hade en väldigt intressant bakgrund. Hon har examen i arkeologi men har sedan dess typ uteslutande arbetet med strategi, framtid & etik. Hon har jobbat med AI hos många stora bilföretag (bl.a. vid utvecklingen av självkörande bilar) och i många olika länder, t.ex. Kina. 
Föreläsningen och frågestunden efteråt var väldigt intressant.
I veckan fyllde jag på mitt förråd med ketobröd och -frallor samt lågkolhydratpasta från min "huvudleverantör" Keto Chefs😊 Jag beställde också en lågkolhydratpaj med inspiration av brittisk mince pie som man äter till jul här. Istället för de vanliga sockriga torkade frukterna så innehöll pajen smör, mandel- och kokosmjöl, zucchini, selleri, blåbär, hallon, morot, kanel, samt sötning naturligtvis. En bit (om man delade in pajen i 6 bitar, innehåller ca 2 gram kolhydrater, jämfört med typ 50 g, minst, i en vanligt mince pie. Smaken var lika bra, om inte bättre, än originalet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...