14 december 2023

En bättre lördagsmiddag

Äsch, så irriterande, min text försvann, bara bilderna fanns kvar i inlägget. Nåväl, här kommer en snabb uppdatering😏

Så här satt Busen i godan ro när jag kom ut ur duschen i söndags😬. Som tur var hade han inte lyckats trycka på någon knapp som fått datorn att låsa sig totalt. Det får man väl säga är en färdighet, för han har ingen liten kroppshydda😊
I lördags åt vi middag på vår favoritpub Bolingbroke. Vi satt i "orangeriet" som vanligt, men det passar oss då det är lugnare där än framme i puben, särskilt i lördags när många hade julfest. Rummet var väldigt vackert dekorerat.

I den främre delen av puben var ljudnivån nästan farligt hög då besökarna hade hunnit få i sig några promille😁
Jag beställde saltköttscarpaccio som vanligt, det vet jag är ett säkert kort.
Till huvudrätt valde jag deras julkalkon med alla tillbehör. Rätten ser väldigt brun ut men de färgglada grönsakerna ligger under kalkonen. Den här gången fick jag alla tillbehör och köttet smälte i munnen. Den här tallriken var på en helt annan nivå än den jag åt lördagen före.
Vi beställde också dessert dagen till ära, jag Sticky toffee pudding med vaniljglass (mer socker kan nog inte en dessert innehålla😋). Jag orkade dock bara några skedar för sen blev jag så otroligt mätt att Steve fick äta resten. Inte honom emot😉

Vi blev klara precis innan ett större gäng anlände till puben och slapp bullerskador.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...