23 mars 2024

Bästa teaterpjäsen jag sett

Trevlig lördag på er! Hoppas ni har haft en fin vecka. Jag har precis kämpat mig igenom lördagens Body Pump-pass så nu kan jag slappa. 

Jisses vilken bra teaterpjäs jag såg i går, Stranger Things – The First Shadow! Om ni har Netflix så kanske ni har sett TV-serien som pjäsen grundar sig på, men utspelar sig tiden före TV-serien. När jag såg att serien skulle sättas upp på teaterscen tänkte jag att det kommer inte att bli bra utan snarare töntigt, eftersom den har övernaturliga element. Så fel jag hade, har aldrig sett en pjäs med så avancerad icensättning, ljud- och de visuella effekterna var på en helt ny nivå. Ibland visste man inte om det var på riktigt eller en illusion. Louis McCartney, som spelar huvudrollen, är helt enastående som den besatta skoleleven Henry Creel.

Om ni bara ska se en pjäs i London i år så rekommenderar jag absolut den här. Publiken var helt lyrisk redan efter första akten och tjoade och applåderade.

På onsdag var det också teaterdags, den här gången tillsammans med fyra kompisar😊. Vi såg ett morddrama som hette Murder in the dark på Richmond Theatre. Innan teatern åt vi middag på en pub i närheten som heter The Princess Head. Pjäsen var riktigt bra.
Nej, nu ska jag hoppa i duschen. I kväll blir det middag på vår pubfavorit The Mayflower i Rotherhithe. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...