9 april 2019

Söndagsmiddag i Shoreditch

God kväll. Sitter och slappar i soffan och slösurfar på datorn medan Busen halvsover på sitt klätterträd. Steve är är ute och träffar några kompisar.

Hittills den här veckan har jag mest jobbat och bara tagit paus för att gå till gymmet. I morgon får det nog bli en promenad också eftersom det äntligen utlovats strålande sol. Våren har iallafall kommit ganska långt här även om det inte varit alltför svettiga temperaturer, körsbärsträden blommar för fullt och björkarna har stora mössöron.

I söndags åkte jag och svenska Cecilia och Angela till Shoreditch för att äta middag på en tämligen ny restaurang som hette Pachamama East. Maten där är en mix mellan peruansk och kinesisk mat och portionerna kommer i tapasformat.

Inredningen var mysig, så där industrialistisk som är så populärt nuförtiden,
Här sitter vi😊
Eftersom jag äter lchf/ketogen/antiinflammatorisk kost (kärt barn har många namn😁) så beställde jag "egen" mat så fick de andra beställa så många kolhydraträtter de ville och alla var nöjda.

Jag beställde pork belly, ceviche på havsabborre ...
och grillade broccoliknopar med någon majonnäsröra. Rätterna var väldigt goda men jag hade föredragit lite större portioner, speciellt när de inte var helt billiga. Tur att jag åt stek till lunch som jag stekte i massor av smör, då håller man sig mätt och nöjd i många timmar😋
Efter middagen tog vi 3 tunnelbanetåg för att komma till Putney för en sängfösare på en pub. Vi räknade ut att det var lika enkelt för alla att ta sig hem därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...