21 april 2019

Solig påsk

Glad påskdag, hoppas ni har haft en skön långhelg hittills!

Här har vi världens mest fantastiska väder och ännu i morgon ska det bli 25 grader i skuggan. Jag hade tänkt åka till Oxford men det får nog bli en annan gång. Jag har varit dit en gång tidigare och då tillsammans med min yngsta bror som hälsade på för första gången för ca 14-15 år sedan. Helgen han var här var det över 30 grader i solen varje dag, inte optimalt i en storstad, och istället för att åka till en stad vid havet för lite skön bris åkte vi till Oxford och höll på att smälta. Det var inte tal om någon större sightseeing utan vi gick och strök längs husväggar för att få skugga😓. Oj, medan jag skrev det här så gled Busen från sitt klätterträd där han låg och sov och föll i golvet. Jag trodde först att han fått en sjukdomsattack då han inte tog emot sig alls, men uppenbarligen så sov han bara djupt😮. Tur att han inte låg på den högsta avsatsen utan på den som var 0,5 meters höjd. Han skakade på huvudet lite och svansen burrade upp sig men annars verkar han oskadd.

Min söndag började, som de flesta söndagar, på gymmet för en timmes Body Pump. Jag var inte ensam i klassen så uppenbarligen är det fler än mig som stannat i London över påsken.
När jag kom hem igen satte jag selen på Busen och tog ut honom, det var länge sedan sist. Han var lite tuffare nu än senast och satt inte klistrad framför ytterdörren heeeela tiden, han vågade faktiskt gå ett par tre meter och sniffa runt. Första gången en granne kom ut genom ytterdörren så rusade han in, men då bar jag ut honom igen. Andra gången var det grannarna med katt som kom ut, tillsammans med katten, som dessutom körde iväg i bil. Det tyckte Busen var lite väl mycket spänning på en och samma gång och satte sig utanför ytterdörren, jamade högt, samtidigt som han tittade stint på mig. Det gick inte att missta sig på vad han ville så vi gick in igen. Han fick känna betongplattor under tassarna i 20 minuter i allafall så inte helt dåligt😊.

När jag befriat Busen från selen så tog jag telefon och hörlurar och gick på min entimmesrunda med en ljudbok i öronen, jag hann också ligga i en park i närheten i ett par timmar innan jag beslutade mig för att jag fått tillräckligt med D-vitamin.
 Kvällens sena lunch/middag blev mjölfri fathead-pizza med allt möjligt gott på.
Eftersom jag skippar Oxford i morgon blir det nog samma procedur som idag, det lär bli 15 grader i mitten av veckan igen och regn så lika bra att ta vara på det fina vädret så länge det pågår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...