3 mars 2021

Försvunna beställningar och förseningar

Trevlig lillördag på er!

Jag sitter och väntar på mitt andra försök att få maten hemlevererad via Deliveroo. Den första beställningen vet jag inte vart den hamnade, men inte hos mig iallafall.😠 Det har bara hänt en gång att budet som skulle leverera min mat inte hittade min dörr men då ringde han, nu hörde jag inte ett pip utan plötsligt ändrades beställningsstatusen till levererad. Jag gick ner till ytterdörren och kollade utanför men där fanns det ingen påse med mat heller. Så, det blev till att ringa restaurangen som ringde till Deliveroo och sedan ringde tillbaka till mig. Han berättade att jag måste ringa Deliveroo själv så efter att ha fått telefonnumret så ringde jag deras kundtjänst. De kände genast till mitt "fall". Jag kunde välja att få pengarna tillbaka eller ny leverans och eftersom jag inte har någon annan mat hemma så bad jag och att få en ny leverans. Så nu får man hoppas att det lyckas bättre den här gången. Tidigare var jag bara hungrig, nu är jag hungrig och irriterad.😒

En annan försenad leverans, den här gången med nästan två veckor, var den med svenskt och finländskt godis som jag beställde från en godisaffär i Camden. Den anlände äntligen i dag.

Jag fick mejla dem två gånger innan jag fick svar. Orsaken de gav, som jag faktiskt tror på till 100 %, var att deras beställning av godis från Sverige hade blivit ordentligt försenad i tullen. När Brexit var ett faktum den 1 januari 2021 blev det kaos med allt vad utländska försändelser och byråkrati heter, för att inte tala om alla tullar som måste betalas utöver varans pris. Det här har lett till att många brittiska företagare börjat öppna filialer i EU för att behålla sina icke brittiska kunder som inte har lust att plötsligt betala höga tullar. Jag tycker verkligen synd om dem, speciellt småföretagare. 

Men, vad gömde sig i paketet då? Jo, ett par påsar salmiak till mig och Polly, Haribos persikomarmelad och lite amerikanskt godis som de satt dit "på köpet" till Steve. Han får gärna behålla kepsen😁

Vad har hänt annars då? Inte mycket i dessa tider utan jag har jobbat, muskeltränat och promenerat.
Raka spår
I måndags gjorde Steve och jag en utflykt till ett område inte långt från oss för att kolla om det skulle vara ett ställe att flytta till. Steve, som var den som förslagit området förra veckan, hade uppenbarligen ändrat mening för han gjorde inget annat än sålde ner området genast vi steg av tåget. Han hade ansvaret för kartan och verkar ha valt de fulaste rutterna för det var trista höghus, byggarbetsplatser och nergångna fabriksområden för hela slanten😏
När vi sett klart gick vi över bron till "vår" sida av stan igen. Vi fick i alla fall en frisk promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...