31 mars 2021

Sommar i dagarna två

Trevlig lillördag på er! I dag har jag njutit av den sista "sommarvärmen" för ett tag. I morgon börjar temperaturen sjunka under 20 igen. Underbart är verkligen kort.

Gick förbi den här blommande busken i dag på min promenad, sååå vacker. 

 I går träffade jag Angela för lunch i hennes trädgård. Vädret var helt fantastiskt och humöret steg minst 20 grader. Eftersom det var så varmt hade jag grävt fram kjol och tunn blus ur min förvaring med sommarkläder. Jag älskar hennes blåa, typisk engelska, dörr
Hon bjöd på jättegod somrig mat; pocherad lax, dillsås, grillad zucchii, kokt potatis och glasört (de gröna)
Till efterrätt blev det fräsch citronparfait, hallonsås och smält lakrits-Käck. Så härligt att kunna styra sina dagar och ha möjlighet att ta ledigt mitt på dagen man vill.
När jag skulle ta tåget hem så hade de plötsligt ändrat rutten på grund av att tåget var försenat och det åkte raka vägen till Waterloo Station utan att stanna vid någon av de planerade stoppen. Det blev helt enkelt att följa med till slutdestinationen och hoppa på nästa tåg tillbaka som stannade i Wandsworth. Vet inte när jag senast åkte till Waterloo ... var nog i höstas någon gång😏

I morgon firar Steve och jag 15 år tillsammans, vart har tiden försvunnit?!😮. Det blir nog inget firande men vi kan ju säga grattis till varandra i alla fall😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...