26 juli 2022

Födelsedagskaffe och rökta räkor

Hej på er! Här går dagarna i rasande fart och nu är jag inne på tredje och sista veckan av årets sommarsemester i Finland. I år har vädret inte varit jättehejsan, men jag har iallafall hunnit med två besök och dopp på Storsand. För några somrar sedan blev det inte ett enda dopp då det aldrig blev så varmt att man ville åka till stranden, så det har funnits värre somrar.😏

I söndags trängde vi in oss i bilen, Magnus, Sonja, morsan, farsan och jag och åkte till Vasa för min andra brors 50-årskaffe. Det blev inga foton från själva "kafferepet", men en av familjens krulliga katter Knut hamnade på bild😊
På vägen hem stannade vi till vid Citymarket för att bunkra upp med mat. Såg då kattmat av märket Dokas, som kan översättas till "att supa" på både finsk och finlandssvensk dialekt😀.

När vi kom hem dukade vi för "räkskiva" utomhus. Jag hade köpt ett kilo rökta räkor i en fiskaffär bredvid restaurangen vi besökte på lördag och de behövde ätas upp. Elvis och grannkatten satte näsorna i vädret när de kände räkdoften.

Vi fick hålla fast Elvis som gärna skulle ha satt tassarna på några räkor i ett oövervakat ögonblick😼 

Vädret visade sig från sin bästa sida och vi skalade och åt, skalade och åt.😊

Elvis gillar uppmärksamhet. Då blir det fart på den gamla frassen och han flyger upp i närmaste träd, något som han aldrig gör annars.😂


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...