13 juli 2022

Dagar som gått

Hej på er. Nu är jag några dagar inne på min Finlandvistelse och har hunnit ta både årets första och andra dopp i havet. Det ska bli lite kallare under några dagar nu så det gäller att passa på. 
I går blandade farsan till var sin Blue Arrow drink åt oss som vi drack samtidigt som vi åt brittiska ostar som jag tagit med mig. Vissa var kanske lite svettiga efter att ha "marinerat" i kappsäcken i 24 timmar på flygplatsen, men de var fortfarande goda och ingen av oss fick problem med magen efteråt😋 

I måndags fick vi trevligt släktbesök från Sverige. Morsan och farsan bjöd på grillat kött och naturligtvis kokt nypotatis som vi doppade i "doppalakan", dvs en stor smörklick, salt och dill som blandats i koppar med potatisens kokvatten. Det är det enda sättet att äta nypotatis på.

I måndags levererades också min kappsäck som kom på avvägar när jag bytte flyg i Helsingfors. När kappsäcken anlände till Vasa flygfält ringde de och frågade om jag skulle vara hemma på eftermiddagen och ett par timmar senare kom en taxi med väskan. Jag skulle säga att väskan inte hinner med samma flyg som mig minst hälften av gångerna så jag har börjat bli van nu.😏 
Nej, nu ska jag göra lite hemlagad glass, sötad med sötningsmedel för att göra den lågkolhydrat. Sååå gott😋


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...