30 juli 2022

Sista semesterveckan i Monäs

Så är jag inne på de sista dagarna av sommarsemestern i Monäs (Finland). I morgon flyger jag tillbaka till London, är där en vecka så jag hinner säga hej till Steve, innan det bär till Köpenhamn och Färöarna tillsammans med min norska kompis Svanhild för ytterligare en veckas semester😊. 

Det hör till att ta med ett nytt engelskt bubbel varje gång jag åker hem, och den här gången hittade jag ett bubbel som hette Hambledon på Marks & Spencer. Vinet var torrt och väldigt fräscht och gott.
I onsdags var det dags för en av sommarens höjdpunkter; "Balkonghäng" med mina bröder och kompisar. Vi åt, drack och pratade ända till kl. 2 på natten. Vi "hänger" två gånger om året, på sommaren på balkongen och på vintern i gillestugan med öppen spis och glögg. Vi har hållit den här traditionen levande i cirka 10 år och det är alltid lika trevligt😊
Provade den här veteölen från Bock's i Vasa med enbärssmak. Den var riktigt god måste jag säga.
Den perfekta ölen till höstens kräftskiva kanske, Helan går! från Fiskarsin Panimo?!😊
I går kom min moster och mina två kusiner hit på kaffe. Vi har inte träffats på säkert två år så det var väldigt kul att ses igen och "skvallra".😊
I dag gav mina föräldrar, min yngsta bror och jag oss ut till en stor mosse i närheten för att pröva hjortronlyckan. Tyvärr hade någon annan hunnit före och gått fram som en skördetröska längs mossen och vi hittade endast en handfull med hjortron. Nå, vi fick i alla fall lite träning när vi gick över stock, sten och sumpmark.
Det fanns hur många insektsätande plantor som helst.
Resultatet😒 
Jag slutar inlägget med en bild på Elvis i sitt hus. Han ligger bara där när det åskar och känner att han behöver lite extra tak över huvudet😁

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...