19 juli 2022

En uppdatering

Hej på er, här har nu min semester börjat på allvar.

Det är väl inga direkta strandtemperaturerhär i Finland  just nu, men det lär ska bli bättre när en del av hettan från Europa fortsätter norrut. Om jag ska välja så föredrar jag 16 grader istället för 40 alla dagar i veckan. Jag talade med min pojkvän i London i går och han satt då framför fläkten med gardinerna fördragna i väntan på att solen skulle gå ner så att han kunde gå till matvarubutiken. Vi har två fläktar varav den ena är väldigt låg, så den hade han placerat så att den blåste under sängen för att vår katt Busen skulle få lite svalka. Genast det blir lite varmare går Busen och lägger sig under sängen och ligger där tills det blir svalare på kvällen. Vilken service.😊

Här går dagarna sin gilla gång. I lördags var det bastudags med bastukvast, det bästa sättet att basta på och det doftar så gott av björk efteråt.

Efteråt blev det hemlagade räksmörgåsar (min på lågkolhydratbröd) och en kall lågkolhydratöl.
Mina föräldrars katt Elvis är ständigt närvarande😍 Han gillar när det händer saker, speciellt utomhus, då är han aldrig många meter bort. När jag klippte gräsmattan förra veckan följde han efter mig på säkert avstånd.😄
Min ena bror har i några somrar envist och uthålligt arbetat med att renovera farsans gamla traktor. Den hade stått i många år så det mesta hade kärvat fast, men nu har han kommit så långt att den faktiskt går att köra. Envishet betalar sig. Jag skulle ha gett upp för länge sedan ... eller aldrig ens börjat.😏
I går åkte morsan och jag till Jakobstad och besökte Storloppis som hölls på torget. Vi hittade inget som vanligt men åt en god buffélunchlunch på restaurangen Epoque för 10,50 euro. Jag älskar dessa otroligt förmånliga och fräscha bufféluncher i Finland. Det är sällan man ser sådana bufféer i England och främst då ohälsosamma kinamats- och pizzabufféer
Nej, om jag skulle ta och avrunda då, det är snart dags för dagens träningspass. Jag ser till att hålla i gång lika mycket som vanligt när jag är på semester och inte bli alltför försoffad. Allt man behöver är en träningsvideo på youtube och lite utrymme. Jag har 2,5- och 5-kilosvikter som jag använder för att öka motståndet, men det finns massor av träningsvideor där man endast använder kroppsvikten så det finns ingen orsak att inte göra något. Jag rekommenderar bland annat den här tjejen för bra träningsvideor. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...