30 oktober 2009

Helgen är här

Hemma igen efter att ha träffat Suss på en av våra favoritbarer i Waterloo. Det finns en gata som heter Isabella Street som är full av olika barer/restauranger inbyggda i "bågarna" under järnvägsspåren. Jättemysigt och "off the beaten track". Vet man inte att de finns där är de väldigt svåra att hitta. Något som jag och Suss blev medvetna om när vi skulle gå dit ikväll. Vi hade inte varit dit på ca 3 hela månader och det verkar som om vi båda lider av dåligt minne för vi fick "testa" ett antal gator innan vi hittade rätt:-). Jättekul att kunna skvallra lite och tala SVENSKA även om det är lätt att man blandar in engelska, och ibland finska, ord för att det är så enkelt. Något som jag försöker motarbeta med alla medel.Suss är lite blyg...eller kanske trött efter en lång arbetsvecka...eller...;-)

På väg till Waterloo stötte jag på en liten matmarknad på South Bank. Där fanns till och med ett stånd med svenska "delikatesser"

Jag köpte årets första glas med glögg. Långtifrån lika bra som hemma men det får duga tills jag kommer till IKEA:-)

































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...