24 juli 2016

Semestern fortsätter

Här fortsätter semesterlunken och vädret visar sig från sin absolut bästa sida och lär ska fortsätta in på nästa vecka.

På sommaren äter vi alltid ute på balkongen. Är det lite svalare väder så kan man bara sätta på sig mer kläder.
Min kusin Moa fyller alltid år när de är i Monäs och det firas med god tårta som Moa bakar.
Igår åkte jag till Storsand och badade för första gången i år. Vattnet har varit varmt i flera dagar redan men första doppet är alltid värst. Nu är det avklarat.
I torsdags hade vi den årliga balkongträffen tillsammans med Cecilia, Björn, Heidi och mina bröder Magnus och Owe. Vi satt till efter midnatt och pratade och skraffade, en riktigt rolig kväll som vanligt.
Gott har vi ätit också, hemlagade revbensspjäll ...
Och så bjöd jag på följande på balkongträffen, pizzabullar ...
Parmachips (torka parmaskivor på bakplåtspapper i 150 C ugn i ca 15 min.) ...
och ostpuffar. Den här gången tillagade jag dem i mikrovågsugn i 2 minuter.
Efter en veckas semester har jag nu tagit tag i träningen igen. Jag har upptäckt att tidningen Hälsa & Fitness är bra för träningstips. Jag började med Träningspass A (3 rörelser som utförs 6 gånger), sedan tränade jag armarna och avslutade med mage. Hela passet tog 45 minuter och idag har jag ordentlig träningsvärk. I dag är det dags för Träningspass B.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...