22 september 2017

Bio i Fulham och fantastisk middag

Hej på er, så är veckans bästa dag här igen, fredag. Finns inget bättre än känslan av att man har hela dagen framför sig.

Som vanligt så jobbade jag hela dagen, med avbrott för ett Body Pump-pass på morgoen. När jag äntligen skickat iväg veckans sista projekt så ställde jag mig framför spisen och rörde ihop två satser lchf-ostpaj som jag ska ta med mig till morgondagens kräftskiva hos Cecilia och Björn. Som av en slump så blev det två bitar extra som Steve och jag kunde festa loss med:-)
Igår var det dags för SWEAs bioklubb igen som jag och Cecilia ordnar och den här gången såg vi filmen Victoria & Abdul med Judi Dench i huvudrollen på bion i Fulham Broadway. Hon var bra som alltid och filmen var både rolig och lite dramatisk. Gå och se den om ni har chansen.
Som traditionen påbjuder så gick vi och åt middag på en restaurang i närheten. Cecilia hade hittat restaurangen och den var en riktig fullträff. Restaurangen heter Del Aziz och serverar främst nordafrikansk och turkisk mat. Rätterna var vackra att se på, maten god och portionerna stora, jag skulle kunna gå dit imorgon igen.

Vi var hela 12 stycken på bion varav 11 gick och åt efteråt för att diskutera filmen och livet i allmänhet. Det är alltid lika trevligt.
Jag beställde grillad havsabborre på en bädd av fänkål och sparris till huvudrätt och avocado och körsbärstomater till sidorätt. Allt var fantastiskt gott. Nästa gång ska jag beställa "shish kebab" som är malet kött på lamm som grillats på spett, ända gången jag gillar lamm.
Och så måste jag ju avsluta med lite bilder av vårt charmtroll. Ibland känns det som om vi har fem katter. Det är ingen skillnad till vilket rum man går eller var man befinner sig, han är alltid där:-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...