21 februari 2018

Stå upp i London

Pust, nu är lägenheten dammsugen, toaletten städad och saker hopplockade. Steve får göra resten när han kommer hem. Nu är lägenheten mer eller mindre (när Steve gjort sitt) redo för besök av vår kattmatare och en långhelg i nordvästra England. Jag har också skickat iväg de sista projekten och snart får jag sätta en "out of office"-assistent i min inkorg också. Jag har inte hunnit packa ännu men det lär gå fort, det är ju inte så att man måste ha nya kläder varje dag:-)

I måndags besökte Anette, Carina och jag en liten ståuppklubb i Covent Garden. Anette och hennes man hade redan varit dit några gånger men det var första gången för Carina och mig. Inträdet var grymt billigt, 1 pund (gratis för studerande) och det förklarade säkert varför klubben var fullproppad😊. Man kunde inte heller förvänta sig ståupp av toppklass men det var helt ok. Lite ojämna akter och vissa var bättre än andra.
Den första akten var klart bäst. Han pratade om sin engelska mer tystlåtna pappa och afrikanska mamma som verkar ha ordentligt med skinn på näsan😄
Hoppsan, här tryckte jag visst på fel knapp på kameran och det blev en mer konstnärlig bild.
En av de mer ovanliga akterna var en rörelsehindrad kille. Det var lite svårt att förstå vad han sa eftersom han också hade talsvårigheter, men man kan inte annat än beundra hans mod. Det var dock som Anette sa, att man inte visste om man skulle skratta eller gråta. Hans många bra skämt försvann lite i bakgrunden eftersom man tyckte synd om och led med honom samtidigt.
Det var runt 10 akter som uppträdde så showen var inte slut förrän någon gång efter tio men jag skulle absolut kunna gå hit igen.

Nej, dags att fixa till mig. Ikväll blir det middag på hög nivå i "gurkan" eller Gherkin med min kompis Mia. Det blir mitt tredje besök dit men jag tycker det är så mysigt med den fantastiska utsikten över hela London och maten är inte dålig heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...