17 februari 2019

Dagen före

God kväll i stugorna. Nu är packandet och utskrivandet av diverse bekräftelser gjorda. Internet är ju som sagt väldigt opålitligt på Kuba och alla ställen vi bokat vill att man ska skriva ut bekräftelsen och visa upp när man kommer.

I går gjorde jag inte mycket mer än besökte gymmet två gånger som de flesta lördagar och tog en runda i vårt shoppingcenter. Jag hittade ett par shorts på Debenhams som jag köpte så nu har jag två att varva med.

I morse inledde jag dagen med en timmes Body Pump och när jag duschat och fixat mig tog Steve och jag bussen till ...
Richmond. Vädret var soligt och det var runt 15 grader i luften så det såg ut som om alla var ute. Efter en kort sväng i butikerna i Richmond, finns inte så många intressanta affärer där tycker jag, så gick vi över bron till St Margrets för en sen publunch på vår nya favoritpub The Crown.
Där var det fullspäckat som vanligt. Den här gången valde jag en varm sallad med stekt kalvlever till förrätt ...
och grillad kyckling med massor av gott tillbehör till huvudrätt. Jag har inte ätit något som smakat illa på den här puben. När vi ätit klart tog vi tåget hem och sedan dess har jag fixat det sista inför imorgon. En annan som jag förresten gjort den här helgen är att boka en långhelg till Visby, Gotland, tillsammans med min norska kompis Svanhild. Vi har haft som tradition i många år redan att åka på en gemensam resa varje år. Hon bor i Finland sedan några år tillbaka och jag här så att göra gemensamma resor är det perfekta sättet att träffas på.
I fredags besökte förresten svenska Cecilia, som jag ska resa till Kuba med, och jag en kubansk restaurang alldeles i närheten av Waterloo station, Cubana. Vi tänkte vi skulle testa vilken typ av mat vi kan förvänta oss. Jag konstaterade att Kuba verkligen inte är lågkolhydratkostens förlovade land eftersom nästan varje rätt serverades med ris och svarta bönor ...
men efter lite letande så hittade jag en sallad med idel bra grejer, ost, avocado, grillade kycklingbröst, skinka och diverse grönsaker. Vi har dock läst att det också serveras ganska mycket olika fisk och skaldjur, vilket kanske inte är konstigt då Kuba ligger mitt i havet, så jag får väl leva på hummer😉
Jag vet inte om jag lyckas få iväg några bilder och texter under mina dagar på Kuba på grund av nätanslutningen, om inte så får ni hålla er till tåls tills jag kommer tillbaka.😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...