2 februari 2019

Vinproving med oinspirerad producent

Glad lördag på er! Jag och Steve kom hem från inomhusbowls-hallen i Richmond för en timme sedan och nu har vi festat på stekta korvar med olika kryddningar till middag som vi köpte hos en slaktare i Mortlake. De gör dem själva. Innan bowlingen så hann jag gå på mina vanliga morgon- och eftermiddagspass på gymmet så det har varit fullt upp.

Inomhushallen är inte precis mysig men jag brukar sitta och lyssna på en bok på telefonen medan Steve spelar.
Jag gillar historiska romaner och för tillfället lyssnar jag på den här.
I går var finländska Cecilia och jag på vinprovning på en restaurang och vinbar i Clapham Junction, Soif. Den här gången var det en engelsk vintillverkare som presenterade 6 av sina viner vilket vi tyckte kunde vara lite spännande. De flesta vinerna var riktigt bra, men han verkade mer intresserad av att prata med en av de kvinnliga deltagarna än att informera om sina viner. Vi var 16 deltagare i vinprovningen som betalat lika mycket för våra biljetter så då kunde man tycka att han kunde lämna flirtandet till någon annan gång, han var ju där för att marknadsföra sina produkter, inget annat. Inte fick vi alltför mycket i glasen heller ... förutom tjejen som han försökte imponera på, hennes glas blev aldrig tomt😒

Kött- och fiskbrickan som hörde till var iallafall mycket god, särskilt ankterrinen till vänster med pistagenötter. En hit.
Efter vinprovningen beslöt vi oss för att gå till ett annat ställe och efter tredje försökte kom vi in på en bar som inte var fullbokad och där vi tog var sin cocktail.
Jag beställde en Pisco Sour utan sockerlag och Cecilia en Mojito
Efter den drinken började vi gå tillbaka mot tågstationen och passerade en liten spansk restaurang. Jag har gått förbi den flera gånger tidigare och tyckt att den såg mysig ut. Det var ganska sent men vi gick in, det var ju trots allt fredag, och stannade kvar på några tapas och ett par glas vin.
Manchego-ost och skinka.
Räkor i vitlöks och smörsås.
Supermör griskind.
Maten och vinerna var väldigt goda och servicen fantastisk så det blir nog fler besök dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...