1 januari 2020

Nyåret och kattskrälle

Jag vill börja med att säga
GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA!
Hoppas ni hade en trevlig kväll oavsett om ni firade eller inte.

Vi firade på en japansk restaurang tillsammans med våra vänner Cecilia och Björn. I bokningen ingick också att man kunde se på fyrverkerierna från restaurangens tak vilket var jättemysigt. Vädret var behagligt och himlen klar.
London är verkligen en vacker stad med nytt och gammalt i salig blandning.
De röda ballongerna påminner om monsterclownen i DET som försöker locka till sig barn med dem.
St Pauls-katedralen i förgrunden och Canary Wharfs moderna kontorsbyggnader i bakgrunden.
Det var kul att se fyrverkeriet "live" men slippa trängas med tiotusentals andra.
Steve och jag åkte hem när restaurangen stängde vid 1. Dagen till ära så gick både tunnelbana och tåg nästan hela natten, tunnelbanan var dessutom gratis. Vi var inte de enda som skulle hem men trafiken flöt smidigt.
Busen är inte särskilt rädd för fyrverkerier utan brukar sova sig igenom allt. Han satt och väntade på oss vid dörren som vanlnigt när vi kom hem. Så här satt han sedan när jag var på toaletten, som ett vitt spöke😂
Dagen efter jag kom hem från Finland upptäckte jag till min förskräckelse vad Busen hade underhållit sig med när vi varit borta! Då var han inte populär kan jag säga😡. Det blir till att beställa en väldigt fin virknål på nätet och försöka dra in trådarna i tyget för så här kan det inte se ut. Sedan blir det nog att beställa ett "kattskydd" som Steve hittat på nätet. Så länge höll min fina nya soffa😠

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...