24 mars 2020

Det antisociala livet fortsätter

Hej alla, hoppas ni är fortsatt friska och krya! Här försöker vi anpassa oss till att bara matvaruaffärer får vara öppna att man endast får samlas i "grupper" på två personer. Vi får dock gå ut och röra på oss och träna en gång per dag och gå till affären och handla mat förstås. Så här ska det fortsätta i 3 veckor nu varefter myndigheterna gör en utvärdering om åtgärderna räcker.

Jag gjorde ett 40 minuters intensivt träningspass inomhus i dag, har latat mig sedan i fredags. Busen satt och tittade på hela tiden och när jag gjorde push ups på golvet kom han och gav mig en dansk skalle😁. Jag såg att en granne också hade dragit ut sin roddmaskin och andra träningstillbehör på vår parkering och tränade så att svetten rann.😅

När jag duschat tog jag min vanliga promenadrunda på en timme. Jag gjorde dock ett stopp vid bowls-klubben som ligger alldeles "vägg i vägg" med Steves jobb. Steve brukar hjälpa dem med skötseln av planen och har egen nyckel dit så vi satt där och njöt av solen med en kopp kaffe under hans lunchtimme. Han brukar ofta "rymma" dit på sin matpaus för att slippa se sin chef.😊 Det blir nog samma procedur i morgon, från och med lördag ska temperaturen sjunka under 10 grader igen.😞
Nu sitter jag proppmätt efter min middag som bestod av hemmagjorda köttbullar (tips att använda malen kryddpeppar i, jättegott), vitkålsmos och hemmarörd lingonsylt. Jag fick inspiration att göra köttbullar av min kompis Cecilia i går som också tänkte göra en sats i dag. Husmanskost är bäst och enkel att göra LCHF/Keto.😋Sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...