3 mars 2020

Matfest och Judi Dench

Hejsvejs. Här är det lugnt i stugan. Steve är på sin veckovisa pubträff med ett par kompisar och Busen och jag håller ställningarna här hemma. Jag började se TV-serien Suits på Netflix i går (är säkert den sista som hakar på) och nu är jag helt fast.

Måndag och tisdag har varit fulla av jobb men jag har även hunnit gå på gymmet. I söndags mötte jag dock upp med min kompis Angela på middag och drinkar på puben The Arab Boy i Putney. Jag har aldrig varit dit tidigare men passerat den varje gång jag åkt med bussen till Richmond. Puben låg dessutom lämpligt till för både Angela och mig.

Vi beslöt oss för att hålla oss till olika förrätter men gjorde misstaget att beställa 3 smårätter var (3 för 15 pund). När rätterna kom visade de sig vara massiva!, jag var mätt redan efter portionen med friterade halloumipinnar (äkta protein mättar) och då hade jag fortfarande scotch egg (ägg "inbakat" i köttfärs) och friterad bläckfisk kvar😑. Det var mycket friterat men lagret med smet mycket tunt.
Vi provade också på ett par av deras cocktail. Vi satt och diskuterade Angelas tvåveckorsresa i Californien med sina 3 söner och annat smått och gott som har hänt. Vi planerar också en resa tillsammans till hösten men den berättar jag om när flyget är bokat för då är det "på riktigt"😊
I går köpte jag biljett till ett event med skådespelerskan Judi Dench, kallat I remember it well, där hon intervjuas om sitt intressanta liv och sin karriär. Hon verkar ha mycket humor och är bra på att prata så jag ser verkligen fram emot det. Jag skulle aldrig ha vetat om evenemanget om det inte dykt upp i mitt Facebook-flöde.
Bild från Bridge Theatre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...