18 mars 2020

Hamstringen fortsätter, koreansk BBQ

Hejsan, hur går det med hamstrandet?!😉 Här verkar pågå en "andra" hamstringsvåg som bäst. I går fanns det mycket mat på hyllorna men i dag fanns det mindre än någonsin. Ingen kyckling ...
nöt- eller griskött, bröd, fräscha grönsaker, toalettpapper (naturligtvis), pasta etc, etc.
Det fanns dock ett undantag, hårdprocessad vegetarisk mat. Så desperat är uppenbarligen ingen att man vill utsätta sin kropp för något sådant😁.
Steve gjorde en liten ride i helgen och lyckades lägga vantarna på ytterligare toalettpappersförpackningar så nu har vi några veckor framåt. Han berättade att personalen inte ens hann sätta upp förpackningarna i hyllorna innan kunderna var där😏
Till all lycka är gymmet fortfarande öppet så dit går jag varje dag och nu har det också blivit lite varmare så när jag hinner tar jag också en extra promenadrunda samtidigt som jag lyssnar på någon ljudbok.
I lördags tog jag ut Steve på födelsedagsmiddag. Jag hade kanske sett att vi gått till en "vanlig" restaurang men Steve ville prova på en koreansk BBQ-buffe där man för 20 pund/person kunde äta hur mycket man ville och som hette K Town. Det fanns färdiglagade rätter också men de flesta fokuserade på BBQ vilket innebär att man plockade åt sig de kött man ville ha och så grillade man det själv på en grill mitt på bordet. Man fick hämta så mycket kött man ville ha. Det var riktigt gott och vi kommer garanterat att gå dit igen. Det är inget ställe man går på för en lugn romantisk middag, för ljudnivån var hög i den fullsatta restaurangen, varav 80 % av gästerna säkert var koreaner.
När vi ätit klart tog vi tåget till Earlsfield och gick till en pub för några glas vin eftersom de inte sålde vin på restaurangen. Sedan tog vi bussen hem från ett busstopp som låg på Isis Street. Kanske inte en gata man vill bo på om man får välja😏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...