13 september 2020

Sommaren är här ... en sista gång

Trevlig söndag från ett 25 graders och soligt London, sååå härligt😎. Jag började dagen med Body Pump och fortsatte med en timmes promenad i solen med en ljudbok i öronen. I morgon och tisdag ska det bli upp till 30 grader men det är säkert de sista varma dagarna innan hösten kommer. Nu eller aldrig gäller det att använda sina sommarkläder😊

Steve och jag kom just hem från Sunday Roast på puben The Crane som ligger helt nära oss. På söndagar serverar de endast Sunday Roast med alla tillbehör och när vi kom dit kl. 14 så lyckades Steve få sista biffen medan jag fick "nöja" mig med kyckling. Jag blev dock jättenöjd när tallrikarna kom och kommer nog att beställa kyckling nästa gång också tror jag.😊. Jag var uppenbarligen jättehungrig för jag glömde helt att fotografera maten så ni får ett par bilder av inredningen istället

Steve och jag var typ ensamma inne på puben medan alla andra satt utomhus och njöt av sensommarvärmen. Steve gillar inte att äta utomhus så han hade bett om ett bord inomhus när han bokade, suck😏
I fredags provade vi en för oss "ny" italiensk restaurang i Clapham Junction, Donna Marherita. En restaurang som fick blandade blandade recensioner av oss. Mysig restaurang, bra service och ... 

goda förätter; bruschetta med körsbärstomater till Steve och grillade bläckfiskringar till mig. Jättegott.
Min huvudrätt var dock en flopp. Jag beställde skaldjurssoppa som verkade sakna hälften av ingredienserna. Soppan skulle innehålla blåmusslor, bläckfisk, räkor, havskräftor och hjärtmusslor. Jag fick blåmusslor, en liten bläckfisk, en bläckfiskring, 3 havskräftor och lite vatten i botten, det var allt och det betalade jag nästan 17 pund för. Inte nöjd alls ... kanske dags att kocken kollar vad det står på menyn😠

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...